Oatly en Chase zetten bikers in voor activatie

Oatly heeft samen met activatiebureau Chase een campagne georganiseerd tijdens de Amstel Gold Race in Limburg. De producent van havermelk steunde het EF Pro Cycling-team met hulp van een lokaal motorteam.

Als officiële partner van EF Pro Cycling koos Oatly ervoor om de wielrenners te ondersteunen met motorrijders, gekleed in spijkerjasjes met Oatly EF Pro Cycling-branding. Tijdens de race deelden zij Oatly’s ijskoffievarianten, Barista Iced, uit aan het publiek.

Havermelk introduceert zich buiten de Randstad

In Limburg, waar havermelk minder bekend is dan in de Randstad, wist Oatly op een onverwachte manier de aandacht te trekken. De activatie sloot aan bij de wielerpassie van de regio en bracht het product onder de aandacht op een toegankelijke manier.

Julia Kemp, Brand Manager van Oatly: “Het was mooi om te zien dat mensen onze actie konden waarderen zonder dat daar een gesprek over veganisme, het klimaat of de zogeheten havermelkelite aan te pas kwam. Ze kennen ons daar nog niet, en waarderen smaak, wat ons de kans gaf om hen puur op basis van smaak over de streep te trekken.”

Activatie brengt energie en merkbeleving samen

De campagne richtte zich op het laten ervaren van de smaak van havermelkproducten in een omgeving waar dit nog geen vanzelfsprekendheid is. Volgens Oatly bracht de actie precies de uitgesproken energie die past bij het merk.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Home, Havas Play en JBL organiseren JBL Tour One Experience

06-11-2025 | 11:39:00
Van 7 tot en met 9 november verandert JBL samen met Home en Havas Play het pand aan Rokin 102 in Amsterdam in een plek waar muziek centraal staat.

Hokra wint aanbestedingen van Fontys Hogeschool en VolkerWessels

04-11-2025 | 17:35:49
Het bureau verzorgt voor beide organisaties de levering, webshop en logistiek van promotionele middelen, met nadruk op creativiteit, duurzaamheid en uniforme merkuitstraling.

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Hart Voor De Zaak ontwikkelt campagne Hout Is Goud

06-10-2025 | 11:37:00
In opdracht van SSWT en het Hout- en Meubileringscollege heeft Hart Voor De Zaak een campagne ontwikkeld om leerlingen en zij-instromers te enthousiasmeren

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Stacey Rookhuizen voelt als campagneleverancier deel van het VVD-team

07-11-2025 | 21:52:39
Stacey Rookhuizen is oprichter/eigenaar van Bombilate Media. Matthijs van de Burgwal is hoofd strategie bij de VVD.  We spreken beiden over de verkiezingscampagne voor de VVD die Bombilate Media voor de vierde keer maakte

Nasser El Kamouchi: De wake-up call voor marketeers

07-11-2025 | 15:20:00
Succes wordt niet langer bepaald door wie het meeste mediabudget heeft, maar door wie het meest consequent zijn merkverhaal weet te vertellen.

Bob Koigi: De toekomst is voor de menselijke merken

07-11-2025 | 11:12:15
De toekomst is niet voor de merken met de slimste technologie, maar voor de merken die drie tijdloze menselijke principes begrijpen

Fightclub en WeCare lanceren Good for you!

07-11-2025 | 09:33:00
Tijdens deze gratis middagsessie krijgen marketeers een praktische toolkit aangereikt om richting 2026 hun positie te versterken.

Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik

06-11-2025 | 12:12:00
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland vragen deze maand aandacht voor beschermtijd, momenten die je bewust vrijhoudt van digitale prikkels.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.