NRC Vandaag wint voor derde jaar Dutch Podcast Award

Voor het derde jaar op rij is de podcast NRC Vandaag bekroond met een Dutch Podcast Award in de categorie Dagelijkse podcast. De redactie van NRC produceert sinds 2019 iedere werkdag een aflevering van ongeveer twintig minuten rond het belangrijkste nieuwsverhaal van de dag.

De prijs werd dinsdagavond uitgereikt en onderstreept volgens NRC de kracht van het format en het team. Sinds dit jaar zijn Bram Endedijk en Gabriella Adèr de vaste presentatoren.

Format staat, team blijft vernieuwen

Rogier van 't Hek, chef van de audioredactie: “Het is wederom een beloning voor ons team, dat altijd maar bezig is om – vaak samen met onze schrijvende collega’s – in twintig minuten een nieuwsverhaal op de best mogelijke manier te vertellen. Dat we voor de derde keer op rij winnen, maakt ons extra trots.”

Van 't Hek benadrukt de rol van de nieuwe presentator Bram Endedijk, die volgens hem een duidelijke eigen toon aan de podcast heeft toegevoegd. Gabriella Adèr presenteert de podcast al langer.

Eerder ook prijs voor Haagse Zaken

Het is niet de eerste keer dat NRC dit jaar erkenning krijgt voor haar audioproducties. De podcast Haagse Zaken won eerder de PrinsjesPodcastprijs voor de aflevering Alles wat je moet weten om NSC te begrijpen.

De Dutch Podcast Awards zijn een initiatief van BNR Nieuwsradio en worden toegekend door een onafhankelijke vakjury van podcastmakers en uitgevers. Juryleden mogen geen betrokkenheid hebben bij de genomineerde producties.

www.nrc.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Niek van Bemmel: Hout is goud bij Hart Voor De Zaak

12-11-2025 | 11:17:00
Van Bemmel vertelt over zijn loopbaan, de missie van het bureau en campagnes waarmee het bureau maatschappelijke impact maakt.

Marco van de Lisdonk: Tv-budgetten verschuiven naar online video

12-11-2025 | 08:29:00
Marco van de Lisdonk, verantwoordelijk voor de Nederlandse activiteiten van Ad-techbedrijf Channel Factory, in gesprek met Bas Vlugt.

Willem-Albert Bol: Azerion wil het Europese alternatief voor Big Tech zijn

11-11-2025 | 15:33:00
Bij Marketing Report TV vertelt hij over zijn overstap, de ambities van het mediabedrijf en zijn missie om Azerion steviger op de kaart te zetten

Sanne Demir en Jorine Idzinga: DCVF kiest eigen pad in creatie en technologie

11-11-2025 | 13:39:00
In gesprek met Peter Wybenga leggen zij uit hoe technologie, procesmanagement en creatieve input leiden tot efficiëntere en effectievere campagnes.

Sélina van Gool lanceert podcast: Intieme Terreur

05-11-2025 | 11:29:00
Met de podcast Intieme Terreur wil Sélina van Gool slachtoffers van relationeel geweld een stem geven en bewustwording creëren
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.