.webp)
KesselsKramer ontwikkelt campagne voor Holland Festival
Al 77 jaar selecteert het internationale podiumkunstenfestival Holland Festival verschillende podiumkunsten ter wereld en brengt deze jaarlijks naar Amsterdam. De campagne voor het festival is het eerste resultaat van de meerjarige samenwerking met KesselsKramer. Voor de fotografie is samengewerkt met fotografenduo Blommers/Schumm.
Creativiteit
KesselsKramer is gevraagd om na voorgangers, zoals Wim Crouwel, Anthon Beeke en Thonik, een campagne te ontwikkelen voor het Holland Festival die een breder en diverser publiek aanspreekt. De campagne stelt de kunstenaars centraal. Zo zijn Flavia Pinheiro, Naomi Velissariou, Yannis Kyriakides en Joshua Serafin, door de gehele stad te zien op affiches, vlaggen, zuilen, trailers, de website en gebouwen.
Tristan Roques, Art Director bij KesselsKramer: "In de vormgeving is, behalve de herkenbare typografie, veel losgelaten. Geen strakke kaders en rechtlijnigheid, maar spelen met perspectieven en verhoudingen, om zo het grensverleggende karakter van het festival overal terug te laten komen."
Voor de fotografie is samengewerkt met het duo Blommers/Schumm, vanwege hun werk op de scheidingslijn tussen fotografie, mode en kunst, waarin perspectief zoals je het kent wordt ontdaan van alle normen.
Emily Ansenk, directeur van het Holland Festival: "Overal in de stad wapperen de vlaggen. Het Holland Festival is in volle gang en Amsterdam bruist van de podiumkunsten. Het is fantastisch om onze artiesten door de hele stad te zien in de campagne die door KesselsKramer is ontwikkeld. We zijn blij met de creatieve samenwerking."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
KesselsKramer maakt campagne voor Terre des Hommes
KesselsKramer ontwikkelt identiteit voor Leidse podia
KesselsKramer en STABILO lanceren Start Beginning-campagne
KesselsKramer ontwikkelt campagne Stichting 113 Zelfmoordpreventie
KesselsKramer en Museumvereniging lanceren vervolgcampagne GA! Zoals je bent
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen