Joe Public ontwikkelt Thuis in Italië-campagne Grand’Italia

Grand’Italia heeft een merkcampagne gelanceerd met het thema Thuis in Italië. Joe Public Amsterdam is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de campagne, waarmee Grand’Italia haar positionering aanscherpt.

De campagne richt zich op de Italiaanse oorsprong van het merk. Grand’Italia brengt al meer dan veertig jaar Italiaanse ingrediënten en recepten naar Nederland.

Campagne benadrukt herkenbare momenten

In de campagne is te zien hoe een Nederlands gezin thuis een pastagerecht eet. De smaak van de pasta brengt de dochter terug naar een vakantie in Italië. Ook de vader denkt aan dezelfde vakantie, maar beleefde die anders. Volgens Grand’Italia kan iedereen met de producten van het merk thuis het gevoel van Italië ervaren.

Samenwerking tussen Joe Public en Grand’Italia

De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met Jeroen Stirnberg, Bjorn van Sinttruije en Laura van Kessel van Grand’Italia en het team van Joe Public. De strategie lag in handen van Jeroen van Eck en Thecla Schaeffer. De creatieve invulling werd verzorgd door Mats Wilke, Ruben van Dijk en Pepijn Goudsblom.

Credits:

Klant: Jeroen Stirnberg, Bjorn van Sinttruije, Laura van Kessel | Bureau: Joe Public | Strategie: Jeroen van Eck, Thecla Schaeffer | Creatie: Mats Wilke, Ruben van Dijk, Pepijn Goudsblom | Account: Maaike van ‘t Klooster | RTV: Merel Groenenboom, Lotte de Rooij | Productiemaatschappij: Terminal Loudpictures | Regie: Nils Vleugels | DOP: Floris van der Lee | Edit: Marc Bechtold | Grading: Didrik Braathen | Online: Ton Habraken | Geluid: Public Audio | Voice-over: Whitney

www.joepublic.nl

www.springbokagency.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Peter van Wijnaerde: Budgetproblemen? Daar heb ik iemand voor

03-11-2025 | 11:20:00
Wie mij een beetje kent, weet het. Ik geniet van budgetteren. Niet omdat ik goed ben in cijfertjes, maar omdat het dromen is in getallentaal.

Peter van Wijnaerde: Schorpioen is de laagst gemene deler

27-10-2025 | 09:00:18
Lang voordat we pixels personaliseerden en audiences definieerden, maakten we reclame voor iedereen. Écht iedereen.

Emma Reunes: Cringe is cancelled

20-10-2025 | 09:13:00
Toen ik een tiener was, voelde een TikTok maken als gevaarlijk terrein. Eén foute move en je werd al snel uitgelachen

Peter van Wijnaerde: Een like is geen connectie

13-10-2025 | 08:52:40
De wereld bestaat uit duidelijke, gedefinieerde buckets. Algoritmes, politici en marketeers houden daarvan. 

[Vacatures] Joe Public Amsterdam zoekt een AI Video Creator

06-10-2025 | 10:04:00
Joe Public Amsterdam is per direct op zoek naar AI Video Creator


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Natwerk en ARTIS lanceren DONKER IN ARTIS!

11-11-2025 | 11:54:00
Terwijl Amsterdam oplicht in feestverlichting, kiest ARTIS bewust voor duisternis.

Krasloten en Ambassadors realiseren AI-gedreven campagne

11-11-2025 | 11:28:55
Krasloten lanceert de campagne rondom de jaarlijkse Decemberkalender, die grotendeels is ontwikkeld met behulp van Artificial Intelligence.

[Vacatures] Kinesso zoekt een AV Consultant

11-11-2025 | 08:22:00
Kinesso is per direct op zoek naar een AV Consultant - Amsterdam

[Vacatures] Kinesso zoekt een Jr AV Consultant

11-11-2025 | 08:11:00
Kinesso is per direct op zoek naar een Jr AV Consultant - Amsterdam

[Vacatures] Initiative zoekt een Content & Partnerships Manager

11-11-2025 | 07:48:00
Initiative is per direct op zoek naar Content & Partnerships Manager - Netherlands
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.