IVRM Reputatie lanceert samen met Frank van de Wall Bake IVRM Sport

IVRM Reputatie lanceert samen met sportmarketeer Frank van de Wall Bake IVRM Sport. Met dit initiatief draagt het bureau bij aan de ontwikkeling van sport en het verzilveren van de waarde van sport voor de reputatie van sponsors. Sportautoriteit Frank van den Wall Bake treedt als associate partner toe tot IVRM Sport. Uitgangspunt voor de samenwerking is de gezamenlijke wens om de maatschappelijke betekenis van sport voor sportorganisaties en voor sponsors te verbeteren.

IVRM Sport richt zich op twee doelgroepen: sport als sector (sportbonden, -verenigingen en sportkoepels) en organisaties die een partnership hebben of willen aangaan met sport.

Maatschappelijke meerwaarde

Sport is van grote betekenis voor de samenleving. Als het gaat om gezondheid, plezier en beleving en als bindmiddel voor saamhorigheid en sociale cohesie. Sport bereikt mensen en -belangrijker nog- sport raakt mensen. De reputatie van sportorganisaties staat onder druk. Daarnaast is bij veel sponsorinitiatieven onvoldoende sprake van een partnership dat de sport beter maakt en zo de maatschappelijke relevantie en impact van de sponsor versterkt.

Frank van den Wall Bake: “Sport wordt geconfronteerd met een veelvoud aan onverwachte wensen en eisen. Is de sport eigenlijk wel in staat optimaal te kapitaliseren op haar dominante plaats in de samenleving? Een plaats die een dagelijks toenemende hoeveelheid media-aandacht met zich meebrengt. De sport moet beseffen dat de reputatie van de sport uiteindelijk bepalend is, niet in het minst voor het welslagen van partnerships, die nu noodzakelijker zijn dan ooit. Zoals in elke wedstrijd, het goed ingespeeld zijn en de opstelling brengen de winst.”

Maarten Halsema, directeur IVRM Reputatie: “Sport wordt door sponsors onvoldoende ingezet om maatschappelijke impact te maken. Bij activatie staan vaak te nadrukkelijk de marketingdoelen centraal, terwijl sponsors met directe betrokkenheid bij en liefde voor de sport veel meer impact maken, vertrouwen genieten en hun reputatie versterken. De waarde van sport is veel hoger dan de prijs die ervoor wordt betaald.”

www.ivrm.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht

14-11-2025 | 14:12:00
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt

Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer

14-11-2025 | 12:32:20
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Customer Journey Director bij Plan.Net

14-11-2025 | 08:36:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar een Customer Journey Director bij Plan.Net - Amsterdam

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.