HEMA/Hotel L’Amour wint Gouden Loeki

KiKa/Joe Public wint voor Goede Doelen; Albert Heijn en TWBA/NEBOKO winnen Zilveren Loeki

HEMA en Hotel L'Amour hebben met hun kerstcommercial de Ster Gouden Loeki gewonnen. KiKa en Joe Public sleepten de eerste Ster Gouden Loeki voor goede doelen in de wacht.

De tweede prijs werd verzilverd door Albert Heijn en TBWA\NEBOKO met hun kerstcommercial Whamster. De spot is geïnspireerd op de kerstklassieker Last Christmas van Wham, waarin zelfs zanger Andrew Ridgeley een rol heeft.

De Ster Bronzen Loeki ging naar KPN en Dentsu Creative Amsterdam met hun commercial Stukje van mij, waarin zangeres Meau Hewitt zingt over de gevolgen van online shaming en er aandacht wordt gevraagd voor een veiliger internet. Deze commercial won eerder een aantal internationale prijzen waaronder op het Cannes Lions Festival 2024.

De winnaars ontvingen dé publieksprijs voor reclame donderdagavond tijdens een feestelijk evenement in Amsterdam, dat gepresenteerd werd door Chris Zegers. Marlijn Weerdenburg, Elise Schaap en reclameman Aad Kuijper verzorgden een gastoptreden.  

HEMA/Hotel L’Amour tweede keer in de prijzen

Voor het tweede jaar op rij weet HEMA met hun bureau Hotel L'Amour een Ster Gouden Loeki in de wacht te slepen voor hun televisiecommercial.

De winnende commercial heeft wederom iconen Takkie en Siepie in de hoofdrol, die voor een flashback zorgen bij een oudere meneer. Geluk zit in kleine dingen, volgens HEMA. Dat is duidelijk te zien wanneer de meneer als een kind zo blij is na het weerzien met zijn favoriete knuffels.

Carla Berkhout, financieel directeur en bestuurslid van de overhandigde de Ster Gouden Loeki aan HEMA en Hotel L'Amour.

Ster Gouden Loeki voor Goede Doelen

Vanwege de 30e editie heeft de Ster een eigen categorie Goede  Doelen in het leven geroepen. Deze categorie zal voortaan elk jaar bestaan.

De eerste Ster Gouden Loeki voor goede doelen is gewonnen door KiKa en hun bureau Joe Public. In de commercial Moeder is een vrouw te zien met zwangere buik, die in de spiegel terugkijkt op haar jongere, zieke zelf. KiKa vraagt met deze commercial aandacht voor kinderen met kanker. Ster-directeur Frank Volmer mocht de Ster Gouden Loeki voor goede doelen overhandigen aan KiKa en Joe Public.

Stemmen

De strijd om het beeldje startte op 18 februari 2025 toen de stembussen werden geopend na het uitzenden van commercials met finalisten. Het Nederlandse publiek kon tot en met 16 maart 2025 stemmen op hun favoriete commercials. In totaal hebben 122.039 Nederlanders hun stem uitgebracht - een recordaantal online stemmen.

Top 10 2024

1. HEMA & Hotel L'Amour met Kerst Takkie en Siepie
2. Albert Heijn & TBWA\NEBOKO met Whamster
3. KPN & Dentsu Creative Amsterdam met Stukje van mij
4. Kruidvat & DDB Amsterdam met Iedereen verdient een mooie kerst!
5. Prijsvrij met Dat zijn wij gewoon zelf, hè
6. De Leescoalitie & Alfred International met Wie leest heeft een goed verhaal
7. Jumbo & Hotel L'Amour met Kerst voor elkaar
8. Staatsloterij & TBWA\NEBOKO met Geef elkaar een beetje geluk
9. Artsen slaan alarm & We Agency met Dit is wat de tabaksindustrie je niet vertelt over vapen
10. Dela & TBWA\NEBOKO en We Agency met Oneindig aandacht

De Top 5 van de Ster Gouden Loeki voor goede doelen

1. KiKa & Joe Public met Moeder
2. Metakids met Jelte viert maanden, omdat hij geen jaren heeft
3. Alzheimer Nederland & Tin Can met Wat alz... het jouw man is?
4. Nationaal Huidfonds & NOISE met Verklein je risico op huidkanker. Weren, kleren, smeren.
5. Stichting ALS Nederland & Joe Public met Juliette

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Ster presenteert eerste Kerstreclame Première op primetime

01-12-2025 | 10:38:00
Ster introduceert op zaterdag 6 december de Kerstreclame Première: een uitzending waarin de Nederlandse feestdagenreclames gebundeld worden

NPO: Draadstaal, Kassa, Flikken Rotterdam, 3op Reis en Groenteman & Van Roosmalen weg per 2027

25-11-2025 | 17:43:00
De NPO schrapt per 2027 programma’s als Draadstaal, Flikken Rotterdam, Kassa, Groenteman & Van Roosmale, 3opReis, First Dates en andere populaire programma's

Demissionair BBB-minister Gouke Moes breidt lineaire Ster-reclame weer uit

21-11-2025 | 16:59:00
Per 2027 zal er bij de NPO op de lineaire kanalen NPO1, NPO2 en NPO3 weer 10 procent van de totale zendtijd aan Ster-reclame mogelijk zal zijn. Thans is dat 8 procent

Ster presenteert tarieven en plannen voor mediajaar 2026

15-10-2025 | 09:30:00
De tarieven voor adverteren bij Ster in 2026 zijn bekend. Tijdens de online uitzending Ster Focus op 2026 presenteerde de publieke reclame-exploitant haar plannen voor het komende mediajaar.

SEO Impactanalyse: Verruiming Ster gaat vooral ten koste van Nederlandse spelers

04-10-2025 | 00:24:00
Het door SEO gedane onderzoek naar verruiming van Ster-reclame bij de NPO levert 14 tot 24 miljoen euro aan extra omzet op ten koste van private Nederlandse media
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven

Lidl met Nederlandse versie internationale kerstcampagne

06-12-2025 | 01:32:28
Lidl Nederland is gestart met de Nederlandse versie van de door Serviceplan Group UK ontwikkelde internationale kerstcampagne Elke dag de moeite waard
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.