HEMA/Hotel L’Amour wint Gouden Loeki

KiKa/Joe Public wint voor Goede Doelen; Albert Heijn en TWBA/NEBOKO winnen Zilveren Loeki

HEMA en Hotel L'Amour hebben met hun kerstcommercial de Ster Gouden Loeki gewonnen. KiKa en Joe Public sleepten de eerste Ster Gouden Loeki voor goede doelen in de wacht.

De tweede prijs werd verzilverd door Albert Heijn en TBWA\NEBOKO met hun kerstcommercial Whamster. De spot is geïnspireerd op de kerstklassieker Last Christmas van Wham, waarin zelfs zanger Andrew Ridgeley een rol heeft.

De Ster Bronzen Loeki ging naar KPN en Dentsu Creative Amsterdam met hun commercial Stukje van mij, waarin zangeres Meau Hewitt zingt over de gevolgen van online shaming en er aandacht wordt gevraagd voor een veiliger internet. Deze commercial won eerder een aantal internationale prijzen waaronder op het Cannes Lions Festival 2024.

De winnaars ontvingen dé publieksprijs voor reclame donderdagavond tijdens een feestelijk evenement in Amsterdam, dat gepresenteerd werd door Chris Zegers. Marlijn Weerdenburg, Elise Schaap en reclameman Aad Kuijper verzorgden een gastoptreden.  

HEMA/Hotel L’Amour tweede keer in de prijzen

Voor het tweede jaar op rij weet HEMA met hun bureau Hotel L'Amour een Ster Gouden Loeki in de wacht te slepen voor hun televisiecommercial.

De winnende commercial heeft wederom iconen Takkie en Siepie in de hoofdrol, die voor een flashback zorgen bij een oudere meneer. Geluk zit in kleine dingen, volgens HEMA. Dat is duidelijk te zien wanneer de meneer als een kind zo blij is na het weerzien met zijn favoriete knuffels.

Carla Berkhout, financieel directeur en bestuurslid van de overhandigde de Ster Gouden Loeki aan HEMA en Hotel L'Amour.

Ster Gouden Loeki voor Goede Doelen

Vanwege de 30e editie heeft de Ster een eigen categorie Goede  Doelen in het leven geroepen. Deze categorie zal voortaan elk jaar bestaan.

De eerste Ster Gouden Loeki voor goede doelen is gewonnen door KiKa en hun bureau Joe Public. In de commercial Moeder is een vrouw te zien met zwangere buik, die in de spiegel terugkijkt op haar jongere, zieke zelf. KiKa vraagt met deze commercial aandacht voor kinderen met kanker. Ster-directeur Frank Volmer mocht de Ster Gouden Loeki voor goede doelen overhandigen aan KiKa en Joe Public.

Stemmen

De strijd om het beeldje startte op 18 februari 2025 toen de stembussen werden geopend na het uitzenden van commercials met finalisten. Het Nederlandse publiek kon tot en met 16 maart 2025 stemmen op hun favoriete commercials. In totaal hebben 122.039 Nederlanders hun stem uitgebracht - een recordaantal online stemmen.

Top 10 2024

1. HEMA & Hotel L'Amour met Kerst Takkie en Siepie
2. Albert Heijn & TBWA\NEBOKO met Whamster
3. KPN & Dentsu Creative Amsterdam met Stukje van mij
4. Kruidvat & DDB Amsterdam met Iedereen verdient een mooie kerst!
5. Prijsvrij met Dat zijn wij gewoon zelf, hè
6. De Leescoalitie & Alfred International met Wie leest heeft een goed verhaal
7. Jumbo & Hotel L'Amour met Kerst voor elkaar
8. Staatsloterij & TBWA\NEBOKO met Geef elkaar een beetje geluk
9. Artsen slaan alarm & We Agency met Dit is wat de tabaksindustrie je niet vertelt over vapen
10. Dela & TBWA\NEBOKO en We Agency met Oneindig aandacht

De Top 5 van de Ster Gouden Loeki voor goede doelen

1. KiKa & Joe Public met Moeder
2. Metakids met Jelte viert maanden, omdat hij geen jaren heeft
3. Alzheimer Nederland & Tin Can met Wat alz... het jouw man is?
4. Nationaal Huidfonds & NOISE met Verklein je risico op huidkanker. Weren, kleren, smeren.
5. Stichting ALS Nederland & Joe Public met Juliette

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Ster: omzetcijfers eerste half jaar 2025 fors gedaald, tv -18,5%

26-08-2025 | 00:15:00
Ster heeft bekend gemaakt over het eerste half jaar 15,8 procent minder aan omzet te hebben gedraaid om uit te komen op 88,88 mljoen euro omzet

Loeki de Leeuw viert 60 jaar Ster met speciale filmpjes

25-08-2025 | 10:17:30
Ster bestaat 60 jaar en viert dat met speciale Loeki de Leeuw-filmpjes. De feestelijke filmpjes zijn te zien rondom de reclameblokken op televisie.

Genomineerden tweede kwartaal Ster Gouden Loeki 2025 bekend

04-08-2025 | 09:00:00
Onder de bureaus die meedingen bevinden zich TBWA\NEBOKO, Alfred International, Dentsu Creative Amsterdam en NOISE Amsterdam.

Talpa Network: overheid potentiële stoorzender

17-07-2025 | 12:40:00
Talpa Network heeft Station10 (van Heiko Bleeker) opdracht gegeven de gevolgen de verruiming online reclame bij de NPO/Ster Talpa Network te onderzoeken

NDP: verruiming Ster ten koste private nieuwsmedia

03-07-2025 | 12:46:00
De verruiming van mogelijkheden om te adverteren bij de NPO via de Ster leidt tot 17 tot 27 miljoen aan online reclameomzetderving bij private nieuwsmediabedrijven
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ACM start campagne over rechten gebruikers online platforms

26-08-2025 | 09:21:00
Veel gebruikers van online platforms weten weinig over hun rechten onder de Europese Digital Services Act (DSA). Dat blijkt uit onderzoeken die de Autoriteit Consument & Markt (ACM) tussen 2023 en 2025 liet uitvoeren.

Finally an Agency brengt Share a Coke van Coca-Cola tot leven met OOH specials

26-08-2025 | 09:15:00
De campagne, gericht op Gen Z, draaide om het terugbrengen van offline momenten van verbinding in een tijd waarin digitaal contact vaak de boventoon voert.

Bob Koigi: Waarom merken gaming niet meer kunnen negeren

25-08-2025 | 15:03:49
Het publiek ziet er vandaag de dag anders uit dan twintig jaar geleden. Volwassenen boven de 50 jaar vormen bijna 30 procent van alle gamers in de VS

Wilde Ganzen zet in op herpositionering met Henry Handsome

25-08-2025 | 12:47:31
Henry Handsome en Wilde Ganzen hebben samen de landelijke actieweek De Wilde Week gelanceerd

Anne Stokvis: Creatieve vrijheid is geen vrijbrief voor toondoofheid

25-08-2025 | 12:35:00
[Column] Creative Director N=5 over de ophef rondom de Walibi Halloween campagne
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.