Frans Kok aangesteld als hoofd communicatie NMO

Frans Kok treedt per 1 mei 2022 aan als hoofd communicatie bij het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Sinds januari 2016 is Frank Kok de directeur van het Nationaal Luisteronderzoek. Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius die de directie van NMO vormen, nemen de directie van NLO over. 

Eerder had de NMO-directie ook het directieschap van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) overgenomen na het vertrek van Sjoerd Pennenkamp.

De bedoeling is op termijn dat de joint industry comitees (JICs) opgaan in het NMO.

Bij NMO zal Frans Kok zal in eerste instantie zijn aandacht richten op de nog te lanceren onderzoeken zoals het NMO Kijkonderzoek op 28 augustus 2023 en NMO Online. Ook is het de bedoeling dat Frans Kok zal zorgdragen voor een stevige positionering van het NMO als hét instituut voor currency-datasets en meetstandaarden binnen de mediabranche.

Credits foto: Menno Ridderhof

www.nationaalmediaonderzoek.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht

14-11-2025 | 14:12:00
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt

Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer

14-11-2025 | 12:32:20
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Customer Journey Director bij Plan.Net

14-11-2025 | 08:36:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar een Customer Journey Director bij Plan.Net - Amsterdam

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.