EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind. In Willie’s Bakfeest duikt Willie Wartaal samen met een kind de keuken in om iets feestelijks te bakken, niet voor zichzelf, maar voor een ander kind dat zijn of haar verjaardag niet kan vieren.

De campagne is een vervolg op Bakken met Bizzey en zet opnieuw het belang van aandacht en verbondenheid centraal. Een taart wordt daarbij symbool voor iets groters: iemand laten weten dat er aan je gedacht wordt.

EssenceMediacom en StudioM achter de campagne

De campagne is ontwikkeld door EssenceMediacom en StudioM, de creatieve studio van WPP Media. De bureaus vertaalden het maatschappelijke initiatief van Dr. Oetker en Stichting Jarige Job naar een toegankelijke, emotionele campagne die via LINDA. en Talpa Network wordt uitgerold.

Door de inzet van content en video wordt de boodschap, bak voor een ander, bak het verschil, breed onder de aandacht gebracht bij een groot publiek.

Willie Wartaal deelt zijn persoonlijke drijfveer

Willie Wartaal is het gezicht van de campagne en brengt een persoonlijk perspectief in. Hij vertelt over zijn eigen jeugd, waarin verjaardagen niet werden gevierd, en hoe dat hem helpt zich te verplaatsen in de kinderen die Stichting Jarige Job ondersteunt. Tijdens het bakken ontstaan gesprekken over wat een verjaardag écht betekent: gezien worden, erbij horen en herinneringen maken.

Structurele samenwerking tussen Dr. Oetker en Stichting Jarige Job

Stichting Jarige Job zorgt al 15 jaar dat kinderen in armoede hun verjaardag kunnen vieren met een speciale verjaardagsbox. Dr. Oetker steunt de stichting het hele jaar door met donaties en breidt de samenwerking in 2026 verder uit.

Vanaf dat jaar levert Dr. Oetker een speciaal ontwikkelde taartmix die onderdeel wordt van de verjaardagsboxen, zodat ieder kind zijn of haar verjaardag kan vieren met iets feestelijks.

Joost van den Berg, Head of Marketing bij Dr. Oetker: "Wij geloven dat ieder kind zijn of haar verjaardag moet kunnen vieren, hoe klein de middelen ook zijn. De campagne Bakken met Bizzey was een geweldige start en met Willie’s Bakfeest zetten we die lijn door. Willie bakt met kinderen voor anderen die dat niet kunnen. Dat levert niet alleen taarten op, maar ook mooie gesprekken en verbondenheid."

Campagne wil inspireren om zelf het verschil te maken

Met Willie’s Bakfeest nodigen Dr. Oetker en Stichting Jarige Job heel Nederland uit om iets te doen voor een ander. Door te bakken voor iemand die dat zelf niet kan, ontstaat verbinding en een gevoel van samenzijn, precies wat een verjaardag bijzonder maakt.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Whitepaper TBWA onthult succesformule van merken

14-11-2025 | 13:54:00
Willem Maijvis en Philippine Eijsvoogel, strategen bij TBWA\NEBOKO, lanceren het whitepaper How to Build a Brand in the Modern Age.

Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer

14-11-2025 | 12:32:20
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.

[Vacatures] Somention zoekt een Social Creative (Jr.)

14-11-2025 | 09:03:00
Somention is per direct op zoek naar een Social Creative (Jr.) - Full-time · Rotterdam

TBWA\NEBOKO houdt huis bij Effies 2025

13-11-2025 | 22:53:00
Woeaaaaah! Het kan bijna niet anders dan dat TBWA\NEBOKO alle Nederlandse Effie-records heeft gebroken

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.