DPG Media zet eigen journalisten in campagne ADR-kranten

DPG Media is gestart met een merkcampagne voor haar regionale ADR-titels, waarin de band tussen krant en lezer centraal staat. Onder het motto Da’s pas thuiskomen benadrukken de deelnemende kranten de waarde van lokale journalistiek.

AD, de Gelderlander, de Stentor, Tubantia, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, BN DeStem en PZC laten in de campagne zien hoe hun redacteuren geworteld zijn in de regio’s waarover ze berichten. De campagne is volledig in eigen beheer ontwikkeld.

Verhalen van dichtbij

In de campagne spelen de journalisten zelf een prominente rol. Zij combineren hun werk met lokale betrokkenheid als buurtbewoner, coach of vrijwilliger. Allard Besse, directeur ADR Nieuwsmedia: "Juist in deze tijd is het belang van echte, lokale feiten, ter plekke verzameld en gecheckt door journalisten, belangrijker dan ooit. Onze diepe regionale en lokale verankering met ADR en de betrouwbaarheid van onze titels zijn uniek. Met nieuws en achtergronden, maar ook met menselijke verhalen én serviceberichten van om de hoek, kunnen we lezers een compleet regionaal en lokaal pakket bieden. Deze campagne laat je voelen hoe dichtbij we bij onze lezers staan."

Grote belangstelling voor gemeentelijk nieuws

Uit onderzoek blijkt dat negen op de tien Nederlanders belangstelling heeft voor nieuws uit de eigen gemeente. Huis-aan-huisbladen, regionale omroepen en lokale nieuwssites zijn belangrijke informatiebronnen. De campagne van DPG Media sluit aan bij de behoefte aan nieuws over de directe leefomgeving.

Digitale inzet voor jongere doelgroep

DPG Media richt zich met de campagne op millennials tussen de 25 en 45 jaar. Daarbij wordt ingezet op digitale kanalen, aangevuld met print en buitenreclame. De campagne loopt van 16 juni tot en met 13 juli 2025. De fotografie is verzorgd door Marijn Scheeres.

Credits:

Bureau DPG Media – Team Merk Management | Brandmanager - Loes Schutte | Projectmanager - Latoya Smith | Creatie - Maaike Schunselaar, Frans Pootjes, Stijn Cornelis, Hoyhym Ho, Els Desmedt | RTV Producer - Hanneke Kampschreur | Fotograaf - Marijn Scheeres | Video - Timo Blanksma | Media - Anne Berendes, Niels Marivoet, Anne Pennings, Julia de Rie

www.dpgmediagroup.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

[Vacatures] DPG Media zoekt een Conversation Specialist

06-11-2025 | 08:13:00
DPG Media is per direct op zoek naar Conversation Specialist - Amsterdam

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Zuid- Holland

06-11-2025 | 07:43:00
DPG Media is per direct op zoek naar Accountmanager Zuid- Holland - Rotterdam

Van TV tot TikTok: hoe Nederland sport beleeft

04-11-2025 | 17:26:12
DPG Media voerde in juni 2025 samen met Panel Inzicht een onderzoek uit naar de sportbeleving van 500 Nederlanders tussen de 20 en 70 jaar.

Ad Alliance breidt Pauze Ad en addressable (DAR) uit

03-11-2025 | 19:18:00
Ad Alliance breidt de Pauze Ad uit op streamingdienst HBO Max, brengt addressable reclame bij RTL4 op Videoland (Dynamic Ad Replacement) en introduceert de Play Ident bij Videoland

Whazzup?! in Media #9: Media in de verkiezingsstrijd

31-10-2025 | 08:00:00
In deze aflevering buigen René Zeedijk en Roger Verdurmen zich over de polarisatie binnen het politieke landschap en de rol van media hierin.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Stacey Rookhuizen voelt als campagneleverancier deel van het VVD-team

07-11-2025 | 21:52:39
Stacey Rookhuizen is oprichter/eigenaar van Bombilate Media. Matthijs van de Burgwal is hoofd strategie bij de VVD.  We spreken beiden over de verkiezingscampagne voor de VVD die Bombilate Media voor de vierde keer maakte

Nasser El Kamouchi: De wake-up call voor marketeers

07-11-2025 | 15:20:00
Succes wordt niet langer bepaald door wie het meeste mediabudget heeft, maar door wie het meest consequent zijn merkverhaal weet te vertellen.

Bob Koigi: De toekomst is voor de menselijke merken

07-11-2025 | 11:12:15
De toekomst is niet voor de merken met de slimste technologie, maar voor de merken die drie tijdloze menselijke principes begrijpen

Fightclub en WeCare lanceren Good for you!

07-11-2025 | 09:33:00
Tijdens deze gratis middagsessie krijgen marketeers een praktische toolkit aangereikt om richting 2026 hun positie te versterken.

Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik

06-11-2025 | 12:12:00
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland vragen deze maand aandacht voor beschermtijd, momenten die je bewust vrijhoudt van digitale prikkels.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.