Dentsu wint Zalando’s mediapitch

Zalando heeft Dentsu aangewezen als haar exclusieve mediabureau, waaronder ook in de Belgische en Nederlandse markt. De beslissing volgt na een competitieve pitch gericht op het samenbrengen van alle media bij één mediabureau.

Het was de wereldwijde schaal van dentsu en de mogelijkheid om het bereik te vergroten via het dentsu-netwerk wat Zalando aanvankelijk erg aansprak. Het waren echter de inzichten, strategie en passie van het digital-first mediabureau, gekoppeld aan diepgaande merk- en prestatie-expertise, die de doorslag gaven.

Laurent Massart, Client Partner bij dentsu Benelux: “Zalando is een pionier in fashion e-commerce en een prachtig wereldwijd merk met hoge ambities voor de toekomst. Voor dentsu was het noodzakelijk om de meest innovatieve, relevante en impactvolle verhalen te bouwen op het raakvlak van branding en performance. Dankzij ons diepgaande inzicht in het (winkel)gedrag van de consument slaagden we erin te laten zien hoe we de juiste doelgroepen meer kunnen aanspreken, diepere emotionele banden kunnen creëren en hun winkelgedrag kunnen beïnvloeden.”

Ralph Rijks, VP Regional Marketing bij Zalando: "Voor ons staan onze klanten centraal bij alles wat we doen. We willen meer zijn dan alleen een platform zijn waar je de laatste mode en lifestyle koopt. Het dentsu team heeft onze ambitie, om een plaats van inspiratie en betrokkenheid voor ons publiek te zijn, uitstekend begrepen. We kijken ernaar uit om samen te werken aan het creëren van diepere emotionele banden tussen ons merk en onze klanten."

Vanaf januari 2023 zal dentsu verantwoordelijk zijn voor alle traditionele above the line mediaplanning en buying in de 25 markten waarin Zalando actief is, waaronder: Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Zweden, Italië, Polen en Spanje.

www.dentsu.com

www.zalando.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht

14-11-2025 | 14:12:00
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt

Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer

14-11-2025 | 12:32:20
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Customer Journey Director bij Plan.Net

14-11-2025 | 08:36:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar een Customer Journey Director bij Plan.Net - Amsterdam

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.