
Chiquita en Albert Heijn lanceren groen-geel bananenconcept
Albert Heijn en Chiquita komen met een productlancering in het bananenschap. Het Chiquita groen 5-pack is toegevoegd aan het assortiment en wordt gepresenteerd naast de eerder geïntroduceerde geel 5-pack. Hiermee kunnen consumenten voortaan kiezen op rijpheid: direct eetrijp of geschikt voor later gebruik.
De 5-packs zijn beschikbaar in alle 850 winkels van Albert Heijn. Volgens de initiatiefnemers sluit deze indeling aan bij de wens van consumenten om aankopen beter te plannen. De verpakking is bedoeld om de houdbaarheid van het product te verlengen, wat voedselverspilling zou kunnen beperken.
Bananen afgestemd op eetmoment
Onderzoek wijst uit dat het merendeel van de bananenkopers al vóór het winkelbezoek bepaalt wat ze willen kopen. Rijpheid, kleur en verpakking spelen daarbij een belangrijke rol. Het groen 5-pack richt zich op huishoudens die vooruit plannen en bananen enkele dagen willen bewaren. Deze variant rijpt thuis verder.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Jorieke de Vries weg bij Jumbo
SEA Water lanceert zomerse campagne met Flink
Circulaire ingrediënten verminderen verspilling bij AH
ACE Social krijgt social media van Kruidvat onder beheer
MediaMarkt kiest Serviceplan voor campagnes Benelux
Gepubliceerd door: Saskia van Weert