awesome. en Humanistisch Verbond lanceren serie Boegbeelden
Tijdens Pride Amsterdam presenteren awesome. social & content agency en het Humanistisch Verbond de portretserie Boegbeelden. De reeks is een reactie op de toenemende beperkingen van LHBTIQA+ rechten in Europa en benadrukt het belang van zichtbaarheid.
Vier mensen uit de LHBTIQA+ community delen in de serie hun persoonlijke verhaal. Solange Dekker, Fred Butter, Elise Semara en Florian Franken gaan in gesprek tijdens een vaartocht over de Amsterdamse Prinsengracht, langs de route van de Canal Parade.
Intieme gesprekken over zichtbaarheid
In gesprekken op het water vertellen zij over acceptatie, liefde, wetgeving en geweld. De verhalen onderstrepen het belang van Pride, juist in een tijd waarin mensenrechten steeds vaker onder druk staan.
Jasper van Schaik, Content Creative bij awesome.: "Deze serie liet me opnieuw naar mijn eigen community kijken. Ik ben open over mijn geaardheid, maar niet activistisch. Toch voel ik juist nu de noodzaak om iets te zeggen voor iedereen die zich afvraagt: 'Waarom is Pride eigenlijk nog nodig?’ Met aandacht streven we naar acceptatie en we mogen trots zijn op de mensen die zich uitspreken voor verandering."
Gedeelde overtuiging
De samenwerking tussen awesome. en het Humanistisch Verbond komt voort uit een gedeeld geloof in de kracht van zichtbaarheid. Volgens het Humanistisch Verbond gaat Pride over het fundamentele recht om zichtbaar, vrij en gelijkwaardig te leven.
Vanja Mlinar, medeoprichter en Creative Director van awesome.: "Pride herinnert eraan dat vrijheid nooit vanzelf spreekt. Die moet je blijven verdedigen, ook in een stad als Amsterdam, ook in 2025. Dat de mensen in deze serie het woord willen nemen, daar kunnen we alleen maar dankbaar voor zijn. Zij zijn de boegbeelden van een bredere beweging en verdienen onze volle aandacht.:
Publicatie via sociale kanalen
De portretten zijn elk circa drie minuten lang en worden gepubliceerd op 24, 26, 28 en 30 juli via de social-kanalen van @awesomeagency.official en @humanistischverbond. De afleveringen zijn ook terug te vinden via de profielen van de deelnemers.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Niek van Bemmel: Hout is goud bij Hart Voor De Zaak
INDIE scherpt merkpositie PLUS aan met pay-off
[Vacatures] Craftmore zoekt een Sr. Front-End Developer
Marco van de Lisdonk: Tv-budgetten verschuiven naar online video
Willem-Albert Bol: Azerion wil het Europese alternatief voor Big Tech zijn
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
INDIE scherpt merkpositie PLUS aan met pay-off
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Campagnecoördinator Audio & Radio
Natwerk en ARTIS lanceren DONKER IN ARTIS!
Krasloten en Ambassadors realiseren AI-gedreven campagne
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen