Zalando wil meer vrouwen in de top

Zalando wil meer vrouwen in de top

16-10-2019 13:42:00 | Door: David de Jong | hits: 1097 | Tags:

Zalando heeft aangekondigd een evenwichtige vertegenwoordiging van mannen en vrouw op de hoogste zes managementniveaus te willen bewerkstelligen voor eind 2023. Dit geldt ook vor de Raad van Bestuur en de Raad van Commissarissen. Daarbij moet minstens 40 procent van de zetels door vrouwen te worden ingevuld.

Rubin Ritter, co-CEO van Zalando SE: "In de afgelopen 11 jaar hebben we ons sterk gericht op de oprichting en groei van onze onderneming en hebben we niet genoeg inspanningen geleverd om de structurele onevenwichtigheden die zich hebben ontwikkeld, tegen te gaan. Wij erkennen dat er momenteel te weinig sprake is van diversiteit binnen ons senior management en wij zijn vastbesloten om dit te veranderen. Wij zijn overtuigd dat alleen een gevarieerde en inclusieve cultuur ervoor kan zorgen dat we het beste talent aan boord halen en dat we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn."

Cristina Stenbeck, voorzitter van de Raad van Commissarissen van Zalando SE: "Diversiteit leidt tot betere besluitvormingsprocessen, stimuleert innovatie en verhoogt de algemene prestaties van een bedrijf. Ik ben ervan overtuigd dat diverse teams en bedrijven hiermee competitiever kunnen zijn en niet alleen waarde creëren voor klanten, maar ook voor aandeelhouders. De Raad van Commissarissen staat volledig achter de nieuwe doelstellingen die het management ons heeft voorgesteld om zo een inclusieve cultuur op de langere termijn te implementeren."

De nieuwe doelstellingen maken deel uit van een algemene aanpassing van de diversiteits- en inclusiestrategie van het bedrijf, waarbij Zalando streeft naar diversificatie binnen het personeelsbestand, onder andere op het gebied van geslacht, nationaliteit en opleiding. In de komende maanden zal Zalando verschillende initiatieven lanceren om dit doel te bereiken, zoals het updaten van de besluitvormingsorganen en -comités, het veranderen van de wervingsprocedures en het invoeren van een holistische opvolgingsplanning.

In de toekomst zal Zalando jaarlijks een diversiteitsverslag uitbrengen over het aandeel vrouwen en mannen op de hoogste zes senior managementniveaus en de andere diversiteitsdimensies. Zalando is een in Duitsland gevestigd pan-Europees en beursgenoteerd e-commercebedrijf dat in kleding en lifestyle is gespecialiseerd. Het Zweedse Kinnevik is met 25,8 procent van de aandelen de grootste aandeelhouder.

www.zalando.nl

 

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.