Marketing Report
Zalando breidt beauty-assortiment uit naar Nederland

Zalando breidt beauty-assortiment uit naar Nederland

Zalando start vanaf 28 augustus 2019 in Nederland met een assortiment voor mode, verzorging en lifestyle. Daarmee is Nederland de negende Europese markt die Zalando met een beauty-assortiment betreedt. Nederlandse consumenten kunnen volgens Zalando daarmee stijlkeuzes maken volgens de beautytrends, waaronder natuurlijke, Australische en Koreaanse beautymerken.

Zalando zal meer dan 200 merken opnemen in haar aanbod, waaronder Ouai, Emma Hardie, Dr Dennis Gross, Raaw by Trice, Lixirskin, Topshop, Maybelline, Hej Organic, NYX, Dr Botanicals, Ouai, Löwengrip, Golden Beards, 3ina, Face Stockholm en Edible Beauty.

Het assortiment werd als eerste in Duitsland in maart 2018 gelanceerd, gevolgd door België, Frankrijk, Oostenrijk, Zweden, Italië, Denemarken en Polen.

Kenneth Melchior, Director Northern Europe bij Zalando: "De online beauty sector heeft een uitstekende groei in Nederland. Dit biedt een enorme kans voor Zalando om in te spelen op de Nederlandse klantvraag met meer dan 8500 schoonheidsproducten en brengt ons een stap dichterbij ons doel om het startpunt voor fashion in Nederland te worden."

In het verlengde van Zalando’s visie op het gebied van inclusiviteit, biedt Zalando met Beauty een gevarieerd assortiment. Hierdoor krijgen alle klanten de ruimte om te experimenteren en met nieuwe inspiratie het uitgebreide modeaanbod van Zalando aan te vullen met een gevarieerd scala aan schoonheidsproducten. Van huidverzorging tot gezichts- en lichaamsverzorging, decoratieve cosmetica, geuren, haarverzorgingsproducten, hulpmiddelen en accessoires.

Pamela Wade-Lehman, Head of Beauty bij Zalando: "Met Beauty willen we al onze klanten in staat stellen om de volledige look van top tot teen te shoppen. We zien dat drie van de vijf klanten modeproducten kopen bij het shoppen van schoonheidsproducten. Dit bevestigt dat deze categorieën hand in hand gaan en dat schoonheidsproducten een belangrijke hefboom zijn voor cross-selling mogelijkheden."

De lancering van Beauty in Nederland zal gepaard gaan met een 360°-marketingcampagne Unleash Your Beauty. Het laat individuen zien die hun persoonlijkheid en voorkeuren uiten, ongeacht leeftijd, geslacht of sociale conventies. De campagne moedigt iedereen aan om innerlijke schoonheid te ontketenen, individualiteit te omarmen en zichzelf te bevrijden van verwachtingen. De campagne zal vanaf 28 augustus 2019 via televisie, buitenreclame, digitale kanalen, print en via lokale Nederlandse influencers worden verspreid.

www.zalando.nl
www.zalando.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief