Marketing Report
YUNE verzorgt kerstcommercial Come Home van de Wegenwacht

YUNE verzorgt kerstcommercial Come Home van de Wegenwacht

De kerstcommercial van YUNE voor de Wegenwacht van de ANWB draait dit jaar om het thema Come Home. Oftewel: samenzijn met dierbaren, waarbij de medewerkers van de pechdienst mensen met panne weer op weg helpen.

Pablo van den Berg, Managing Director van YUNE: “De ANWB maakt met deze reclame een statement, door te laten zien dat het met kerst niet draait om wát je in huis hebt, maar wie je in huis hebt.”

Toine de Krosse, creatief communicatiestrateeg: “Hoe mooi een witte kerst ook is, kou zorgt er wel voor dat de kans op pech toeneemt. Kerst is voor de mannen én vrouwen van de Wegenwacht business as usual. Elke dag, dus ook tijdens de kerstdagen helpt de Wegenwacht om en nabij de 3000 pechvogels weer op weg. Dat telt jaarlijks op tot meer dan 1 miljoen pechgevallen.”

Toine de Krosse: “Hoewel de kijker op verschillende momenten op het verkeerde been wordt gezet, brengen we met deze kerstcommercial vooral een realistisch verhaal. We blijven dicht bij de concrete hulp die de Wegenwacht biedt. We kijken echter voorbij het pechmoment en focussen op wat belangrijk is: samen zijn.”

In samenwerking met componist Jorrit Kleijnen schreef de Oostenrijkse zangeres Oska het gelijknamige nummer voor Come Home. De volledige single wordt uitgebracht via alle bekende streamingdiensten zoals Spotify, Deezer en Apple Music.

Credits:
Bureau: Yune | Verantwoordelijk bij klant: Anicke Radstake, Angelique Edgar-Smit & Toine de Krosse | Creatie: Tibor van Ginkel & Toine de Krosse | Account: Pablo van den Berg | Regie: Rolf van Eijk | D.O.P: Martijn van Broekhuizen | Productie: Marlon van der Strigt | Muziek: Jorrit Kleijnen | Audionabewerking: Top Format | Grading: Laurens Orij – Crabsalad

www.yune.nl
www.anwb.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief