Marketing Report
XXS Amsterdam en Kia komen met merkcampagne

XXS Amsterdam en Kia komen met merkcampagne

Om de kwaliteit van KIA-auto’s beter voor het voetlicht te brengen, komt het automerk samen met XXS Amsterdam met een merkcampagne voor de Nederlandse markt.

Kia staat in de top vijf van bestverkochte automerken van ons land, maar de merkperceptie sluit daar niet op aan. Deze campagne is de eerste die voortkomt uit de aangescherpte strategie voor de Nederlandse markt.

Maaike Aarts, manager communicatie en pr van Kia: “We hebben de afgelopen jaren enorme stappen gezet op het gebied van kwaliteit en design van onze auto’s. We winnen wereldwijd betrouwbaarheidstests en designprijzen. Ook worden onze modellen gewaardeerd om hun rij-eigenschappen, waarbij we niet onderdoen voor de bekende merken. Desondanks weet Nederland niet goed waar Kia voor staat. Daarom zijn we met XXS Amsterdam een traject gestart om het merk te duiden en richting te geven.”

Joram Helmer, Head of Strategy bij XXS Amsterdam: “De ambitie van Kia is grenzeloos, de innovatiekracht gigantisch - maar we moeten wel bouwen op bestaande associaties van het merk. We hebben een logisch, relevant en onderscheidend merkdomein gevonden, waar zowel de ambitie van Kia een plek heeft én dat geloofwaardig is. Kia gaat voor meer. Door middel van kwantitatief en kwalitatief onderzoek leerden we dat dit domein de juiste was.”

De campagne wordt gedragen door een commercial waarin Kia laat zien wat je zoal meemaakt met je auto in zeven jaar tijd. De zeven jaar garantie wordt onlosmakelijk aan Kia gelinkt en is dus een geloofwaardig startpunt om over kwaliteit te praten.

John de Vries, Creative Director van XXS Amsterdam: “We wilden een impactvolle, onderscheidende campagne over kwaliteit creëren. Het idee is zeven jaar in zeven seconden. Hierin laten we zien dat Kia meer kwaliteit biedt en echt met alles rekening houdt. Een auto waar je op kunt vertrouwen, met de menselijke gewoontes en onverwachte dingen in het leven. Elke dag, zeven jaar lang. Met meer plezier.”

De campagne is te volgen op tv, social media en verschillende online kanalen tot eind dit jaar en krijgt een vervolg in 2020.

www.xxs.amsterdam
www.kia.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief