XXS Amsterdam ontwikkelt campagne McVitie's

XXS Amsterdam ontwikkelt campagne McVitie's

06-03-2019 11:32:00 | Door: David de Jong | hits: 1264 | Tags:

XXS Amsterdam heeft een campagne ontwikkeld voor de introductie van McVitie's. McVitie's is een Brits koekje dat vanaf nu in de Nederlandse supermarkten te vinden is.

Het merk heeft 130 jaar historie en is één van de meest gegeten koekjes in Engeland. Het is verkrijgbaar in meer dan 100 landen. XXS Amsterdam werkt mee met de ondersteuning van het merk in andere Europese landen. XXS Amsterdam werkte al voor Verkade, onderdeel van Pladis, hetzelfde bedrijf als McVitie’s.

De opdrachtgever koos XXS om ook dit tweede koekjesmerk in het portfolio te introduceren in Nederland. De campagne Life tastes better with McVitie's...way better! bouwt primair aan bewustwording van het merk.

John de Vries, Creative Director bij XXS Amsterdam: “Dat doen we door de Britse identiteit van het merk te omarmen, met bijbehorende quirky humor en een nieuw ontwikkelde art-direction. Hierin zetten we de opvallende blauwe merkkleur als distinctive asset centraler dan ooit.”

Ira Spits-Sarican, Strategy Director bij XXS Amsterdam: “Het doel is om het McVitie’s merk een opvallende eigenheid te geven in de overvolle koekcategorieën. Daarnaast moet de communicatie in Nederland McVitie’s duidelijk onderscheiden van zustermerk Verkade.”

De Verkade Digestive koekjes heten voortaan McVitie's om het onderscheid tussen Verkade en McVities in soorten koekjes te accentueren. De campagne is gestart met drie korte films op televisie en online (Youtube/pre-roll) , landelijke Out-of Home advertising en een Print advertentie in retail magazines.

 

Credits

Klant: McVitie’s | Verantwoordelijk bij klant: Carlo Hagenaar, Valerie Spigt | Bureau: XXS Amsterdam | Account: Daniel Kok, Francis Oud | Strategie: Ira Spits-Sarican | Concept: John de Vries, JP Nieuwerkerk | Art Direction: John de Vries | Copy: John de Vries, JP Nieuwerkerk, Barend Stegeman, Wessel Beumer | Producer: Rosa Staal | 3D Animatie: Jeroen Feenstra | Design: Robbert-Jan Hoesman | Production company: Fat Fred |Regie: Miron Bilski | DOP: Rutger Storm | Edit: Teun Rietveld | Color grading: Captcha! | Post: The Compound | Muziek: Good Sounds | Geluid mix: XXS Amsterdam / Pieter Bokhorst | Fotograaf: Arno Bosma | Beeldbewerking: XXS Amsterdam / Gio Pardjo | Mediabureau: Initiative

www.xxs.amsterdam
www.mcvities.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.