Marketing Report
Winkels Gall & Gall veranderen: minder wijn en liggende flessen

Winkels Gall & Gall veranderen: minder wijn en liggende flessen

De winkels van Gall & Gall krijgen een andere inrichting. Vooral de schappen met wijn zullen een metamorfose ondergaan. De wijnen worden ingedeeld in twaalf smaakprofielen: zes voor rode wijn en zes voor witte wijn en rosé. Ook worden de flessen voortaan liggend gepresenteerd.

Inmiddels zijn de eerste tachtig winkels van Gall & Gall omgebouwd. Eind 2019 zullen er 220 winkels onder handen zijn genomen. De overige winkels volgen volgend jaar. Net als in een wijnkelder wordt een groot deel van de wijnen liggend gepresenteerd. In alle winkels zijn schappen ingericht voor mousserende wijnen en alcoholvrije wijnen. Ook voor afwijkende flessen als magnums, halve flessen en populaire wijnen in pakken van 3 liter is plaats ingeruimd.

Klanten vinden in de nieuwe winkels zo’n 190 wijnen, veel minder dan voorheen. 

Frances Franken-Mulder, algemeen directeur van Gall & Gall : “Meer is niet altijd beter, merkten we toen we onze klanten om hun mening vroegen. We hadden zoveel wijnen in de winkel dat ze door de bomen het bos niet meer zagen. Daarom hebben we een mooie selectie gemaakt voor in onze winkels. We weten dat het soms moeilijk is om de juiste wijn te kiezen op basis van alleen de fles en zonder te kunnen proeven. Daarom hebben we smaakprofielen ontwikkeld: als mensen weten wat ze lekker vinden, dan kunnen ze makkelijker kiezen. Bovendien kunnen wij ze beter adviseren.”

www.gall.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.