Wellwood van start met Blendle en OneFit

Wellwood van start met Blendle en OneFit

25-04-2019 10:16:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 634 | Tags:

Wellwood is een nieuw bureau dat met de methode Brand and Demand merkdenken en performance als een geheel aanbiedt. De eerste klanten zijn Blendle en OneFit.

Het bureau is opgericht door Mark Rooker en Diederik Sjardijn. Mark Rooker is creative director en hij heeft gewerkt met merken als Eastpak, Absolut, Corona, Alliander, NRC en ANWB. Diederik Sjardijn is een van de eerste Nederlandse growth marketers en heeft veel ervaring opgedaan als marketing manager in retail, fintech, pharma en online. De laatste jaren was hij eindverantwoordelijk voor de marketing bij Fairplay Online, OneFit en Blendle.

Mark Rooker: “Door brand en demand te integreren, zorgen we er enerzijds voor dat bedrijven niet vervallen in platte performance-tactieken van waaruit het onmogelijk is om nog een authentiek verhaal te vertellen. Aan de andere kant zorgen we ook voor direct resultaat. Via deze methode kan Wellwood bedrijven op de korte en lange termijn helpen om zo duurzaam te groeien. Wij noemen dat integraal groeien.”

Diederik Sjardijn: “Bij OneFit analyseerden we dat 70 procent van hun klanten uit het refer-a-friend programma kwam en dat terwijl slechts 0,01 procent van het marketingbudget hieraan werd besteed. Dit hebben we omgedraaid en dat resulteerde in de eerste drie maanden meteen in 800 procent meer trials. Bij Blendle was het opzetten van een leadgeneratiestrategie iets wat ze nooit eerder hadden gedaan en wat hun gemiddelde conversieratio met 100 procent verbeterde. Dit is meteen hun meest schaalbare en meest efficiënte acquisitiekanaal geworden. Tegelijkertijd zijn we dieper in het merk gedoken en lanceerden we een uitgebreide flight op televisie die het ‘waarom’ van Blendle uitlegt.”

www.wellwood.nl
www.countercontent.nl

 

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.