Wecycle speelt in op hoge recyclebereidheid Nederland

Niet of maar waar ga jij e-waste inleveren voor recycling? Deze vraag staat centraal in de landelijke Wecycle TV- en radiocampagne in aanloop naar de derde Nationale Recycleweek (11-17 oktober).

Onderzoek toont aan dat ruim 80 procent van alle Nederlanders bereid is om al hun e-waste netjes in te leveren voor recycling mits dit gemakkelijk kan. Met meer dan 13.000 Weycle-inleverpunten is dat geen probleem.

Naast de gemeentelijke milieustraat zijn er lokale mobiele inleverpunten, inleverbakken in heel veel winkels (inclusief de kringloop) en kun je bij Wecycle Premium inleverpunten zelfs klein e-waste meegeven aan de chauffeur bij de levering van een groot apparaat. Ook (technische) groothandels doen mee en bieden klanten verschillende oplossingen. Dankzij de inzet van gemeenten, retail, bedrijven en de producenten van elektrische apparaten en lampen valt er inmiddels heel wat te kiezen en is de consument nu aan zet, thuis en op zijn werk!

De hele week rondom International E-waste Day (14 oktober) zijn er in Nederland inzamelacties en campagnes om de inzameling en recycling van e-waste te stimuleren. Recycling van e-waste zorgt voor nieuwe grondstoffen en ontlast het milieu.

www.wecycle.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.