Marketing Report
We Fashion en LINDA. komen met serie en gepersonaliseerde trui

We Fashion en LINDA. komen met serie en gepersonaliseerde trui

LINDA. begint op de site de serie Citroenstraat 10. De reeks is een samenwerking met kledingketen WE Fashion. Ook Talpa Fictie en Net5 hebben meegewerkt aan de productie, die ook op Net5 te zien zal zijn.

De serie gaat over de onlangs gescheiden Fleur, gespeeld door Kim Pieters, die op de redactie van een vrouwenblad werkt en na haar breuk met Wouter (gespeeld door Frederik Brom) met hun twee kinderen van Amsterdam naar Almere is verhuisd. Met vallen en opstaan herpakt Fleur zich na haar scheiding.

Naast printuitingen in LINDA.magazine, een tv-spot, een outdoorcampagne, een radiocommercial, een banner- en social campagne, wordt de kijker in de verhaallijn subtiel betrokken bij de nieuwe najaarscollectie van WE Fashion doordat de verschillende personages van Citroenstraat 10 te zien zijn in deze collectie.

Ook start er een activatie met een bijzondere trui die te zien is in de serie. Het gaat om een scene in de tweede aflevering, waarin hoofdrolspeelster Fleur gaat speeddaten en alle deelnemers een naamtrui moeten dragen om het eerste contact makkelijker te maken. Deze WE X LINDA. Connect Sweater is te personaliseren door een eigen naam erop te laten zetten, en wordt tijdelijk door WE Fashion in haar collectie opgenomen.

Caren Wassink, B2B-directeur van Mood for Magazines: “We zijn trots op deze mooie samenwerking met WE Fashion. We hebben samen prachtige content kunnen maken die past bij de merkwaarden van ons allebei. WE Fashion wil verbinding maken met hun doelgroep en bij LINDA. vertellen we graag verhalen die heel erg dichtbij je staan en tegelijkertijd nieuwsgierig maken.

Joris Aperghis, CEO bij WE Fashion Europe: “Na eerdere succesvolle samenwerkingen met onder meer Doutzen, GTST, Typhoon en Arjan van Arendonk, mogen wij nu ook met trots het grootste vrouwenplatform van Nederland aan dit rijtje toevoegen. Dit keer geen capsule collectie, maar een speciaal door LINDA., WE en Talpa Network bedachte fictieserie op LINDA.nl. Alle personages schitteren in onze najaarscollectie en onderschrijven hiermee dat WE kleding heeft voor de momenten die ertoe doen in het leven. Een bijzonder partnership met als klap op de vuurpijl de Connect Sweater.”

Citroenstraat 10 is een short-format programma geschreven door Suus Ruis en Frank Houtappels. Regie is in handen van Zip Wertwijn, creative director is Will Koopman. Het programma is vanaf 21 oktober 2019, acht weken lang elke maandag om 17: 00 uur te bekijken op LINDA.nl. Vanaf 9 december is de serie te zien bij Net5.

Foto: Wessel de Groot

www.linda.nl
www.wefashion.nl
www.net5.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief