We Adapt introduceert een cloud editor voor video-advertenties

We Adapt introduceert een cloud editor voor video-advertenties

17-10-2018 09:12:00 | Door: Max Vlugt | hits: 611 | Tags:

We Adapt, het Creative Management Platform (CMP) voor video, introduceert een cloud editor, waarmee dynamische video's kunnen worden samengesteld. Hiermee kunnen video-advertenties geautomatiseerd en schaalbaar aangepast en doorvertaald worden naar verschillende versies en formaten. Tot nu toe bood We Adapt al managed diensten aan voor dynamische videocampagnes. Middels de doorontwikkeling van het platform is de techniek nu als SaaS beschikbaar voor marketeers en bureaus.

In de advertentiemarkt is er enerzijds een groeiende behoefte om relevanter te communiceren naar specifieke doelgroepen, anderzijds om zonder hoge kosten verschillende videoversies en formaten te produceren. Met de doorontwikkeling van het platform van We Adapt is er één oplossing voor beide uitdagingen. Zowel bij de doorvertaling van een campagne die resulteert in een tiental video's als bij een data-gedreven campagne met honderden of zelfs duizenden verschillende uitingen. Hiermee maakt het SaaS-platform geautomatiseerde en schaalbare videocreatie en distributie toegankelijk voor adverteerders en bureaus.

Maarten Boon, oprichter en CEO van We Adapt: "Alle toepassingen van (dynamisch) video adverteren worden mogelijk: snel en geautomatiseerd hoogwaardige versies en formaten creëren, doorlopend testen en optimaliseren én middels data de video inhoudelijk laten aansluiten op de doelgroep: dynamisch adverteren."

De video-advertenties die de gebruiker op het platform creëert zijn vooral gericht op online, social en Digital out of Home (DOOH). Bij deze uitingen zijn grafische en tekstuele lagen een belangrijk onderdeel, omdat geluid ondergeschikt is. Daarnaast moet er tussen de 6-15 seconden de boodschap overgebracht worden.

Met de toevoeging van de cloud editor kunnen gebruikers zelf dynamische video creatives samenstellen. Dit gebeurt op basis van een templatesysteem dat tot in detail kan worden aangepast, zodat de video's in lijn zijn met de huisstijl van het merk en de specifieke campagne. Als dit goed staat, kunnen verschillende versies gegenereerd worden. Hierdoor kunnen bureaus sneller en daardoor meer agile werken.

Maarten Boon: "Ze krijgen nu de juiste tools om zelf snel en geautomatiseerd en schaalbaar verschillende videocreaties te maken én te testen. Hiermee bieden we hen veel meer vrijheid om te doen waar ze goed in zijn: enerzijds te creëren, dan wel het optimaliseren van campagnes."

www.weadapt.digital

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.