Volkswagen & ACHTUNG! met campagne Tegenpolen voor electrisch rijden

Volkswagen & ACHTUNG! met campagne Tegenpolen voor electrisch rijden

31-10-2019 14:49:00 | Door: David de Jong | hits: 1269 | Tags:

Volkswagen Nederland (PON) en ACHTUNG!mcgarrybowen hebben een campagne ontwikkeld om electrisch rijden te promoten. De campagne bestaat uit advertorials van circa één tot twee minuten op RTL4. De advertorials zijn ook op Instagram en bij de Volkswagen-dealers te zien. De langere filmpjes zijn te zien op Youtube en de website van Volkswagen Nederland. De korte filmpjes op RTL4 zullen twee maanden worden uitgezonden. De filmpjes op de overige media zullen het gehele jaar beschikbaar blijven. Bekeken wordt of na twee maanden er nieuwe filmpjes gemaakt kunnen worden. 

In 2020 zal Volkswagen een nieuwe serie aan elektrische modellen op de markt brengen. Alhoewel er een grote vraag lijkt te bestaan, koopt een klein aantal mensen daadwerkelijk een electrische auto.

Door op social media te inventariseren welke vragen en vooroordelen er leven bij de doelgroep over electrisch rijden, is de basis gelegd voor de campagne. Er zijn 8 menselijke stellingen voorgelegd aan autorijdend Nederland. Het format is ontwikkeld door Achtung!mcgarrybowen en in samenwerking met Mediacom & Volkswagen Nederland (PON) doorontwikkeld.



Berno Schokker, manager media PON Automotive Brands: kiezen heel bewust om dit jaar groots uit te pakken met een social & content format. Het onderwerp elektrisch rijden gaat niet alleen maar over nieuwe modellen en innovaties. Als marktleider zullen we heel Nederland aan de hand meenemen van deze verandering, we weten dat er veel onwetendheid is over dit onderwerp en daarom focussen we ons dit jaar en volgend jaar op het creëren van de juiste content om alle vragen te blijven beantwoorden."

Sven Vening, managing director ACHTUNG!mcgarrybowen Amsterdam:  "We geloven bij Achtung! alleen in content als we echt waarde kunnen toevoegen tijdens de journey van een consument, het past bij de business doelstelling en natuurlijk het merk Volkswagen."

Deze campagne is specifiek voor Nederland ontwikkeld. Volkswagen Groep laat dit soort campagnes per land uitvoeren; importeur PON die de merknaam Volkswagen in Nederland voert, heeft de campagne op deze wijze specifiek voor Nederland kunnen maken.

www.volkswagen.nl
www.achtung.nl

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.