Villa Sonnewende onder de aandacht door verkooptrailer. Nieuwe trend?

Villa Sonnewende onder de aandacht door verkooptrailer. Nieuwe trend?

22-06-2018 11:50:00 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 1274 | Tags:

De woningmarkt trekt aan en er worden steeds meer manieren bedacht om woningen onder de aandacht te brengen bij potentiële kopers. Korte filmtrailers lijken in de markt de nieuwe trend. Zo staat acteur Hugo Metsers III als hoofdrolspeler centraal in een korte filmtrailer voor de verkoop van Villa Sonnewende aan de Ter Hoffsteedeweg in Overveen.

In de trailer brengt Metsers een laatste bezoek aan 'zijn' huis. Tijdens dit bezoek schrijft hij in de rol van oud-eigenaar een brief aan de toekomstige bewoner. Ondertussen krijgt de kijker, door zijn laatste stappen in het huis, een goed beeld van de villa voorgeschoteld. De acteur leidt je door de vele kamers van de villa, naar de karakteristieke lift en de wijnkelder die zo op een subtiele wijze worden gepresenteerd. De trailer wil op deze manier het gevoel dat de villa oproept inspirerend verbeelden en potentiële kopers direct tonen wat de woning te bieden heeft.

Nieuwe trend

Deze nieuwe aanpak breekt met de traditionele aanpak, waarbij vooral de functionele en technische kenmerken van een woning in beeld gebracht worden.

Luigi Prins, directeur van de Cobraspen Groep: “Er lijkt een nieuwe trend te ontstaan bij het verkopen van woningen. De woningmarkt is herstellende. Makelaars en verkopers moeten steeds meer investeren om hun woningaanbod eruit te laten springen en de juiste aandacht te vangen van potentiele kopers. Naast de intrede van 360-gradenfoto’s, 3D-tours en virtual reality-opnamen, is het nu de beurt aan trailers.”

Prins: "Deze nieuwe trend speelt in op iets dat iedereen eigenlijk wel weet. Het kopen van een woning is niet alleen het afstrepen van alle eisen die de koper aan de woning stelt. Uiteindelijk wordt de keuze door gevoel en beleving bepaald. Een woning moet goed voelen. Je voelt in deze trailer goed de emotie tussen de bewoner en de villa."

Over de villa

Villa Sonnewende, met een totale perceeloppervlakte van circa 3.800 m2, ligt op 20 kilometer van het centrum van Amsterdam en luchthaven Schiphol. De villa werd gebouwd in 1903 en is gerenoveerd in 1913 en 1921/1922. De woning heeft een oppervlakte van 770 m2 en biedt ruimte aan negen kamers, twee badkamers en heeft een mooie tuin. Villa Sonnewende is een gemeentelijk monument en heeft zijn karakter en indrukwekkende uiterlijk behouden door de oorspronkelijke stijlelementen. Op de begane grond zijn er verschillende kamers met houten en granieten vloeren en prachtige glas-in-loodramen. In de centrale hal bevindt zich een indrukwekkend glas-in-lood plafond. Een lift brengt je naar het penthouse van de villa.

www.villasonnewende.com 
www.cobraspen.nl 

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie