Marketing Report
Vernieuwde visuele identiteit Eneco door Matters Most

Vernieuwde visuele identiteit Eneco door Matters Most

Branding bureau Matters Most friste de visuele identiteit van Eneco op. Met behoud van herkenbaarheid van het merk, ontwikkelde het bureau een nieuw stijlsysteem dat responsive werkt. De missie van de energieleverancier - duurzame energie van iedereen - wordt in design meer tot leven gebracht.

Matters Most startte begin 2018 aan de opdracht, met als uitgangspunt het ontwikkelen van een stijl die warmte uitstraalt en toegankelijk blijft voor een groot publiek. Met een passend stijlsysteem en het updaten van een aantal stijlelementen kan Eneco eenduidig blijven communiceren vanuit een digital first-gedachte.

De basis voor de stijl is een systeem waarin vlakken dynamisch met elkaar samenwerken. Een energieke, responsive stijl die meebeweegt. De richtlijnen, tools en templates voor design werkte Matters Most uit tot een uitgebreide, slimme brand guide, die intern wordt gebruikt en door bureaus waar Eneco mee samenwerkt. Zo kan het merk de komende jaren vooruit met een consistente uitstraling, die de juiste energie geeft in alle uitingen. Het nieuwe merk komt tot leven op alle platforms van Eneco. Op de website (ontwikkeld door Dept) is de nieuwe stijl al te zien, andere middelen volgen snel in het nieuwe jasje.

www.mattersmost.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief