Vattenfall, UM en DPG Brand Studio lanceren campagne GO-Greeners

Vattenfall, strategisch partner UM en DPG Brand Studio lanceren het concept GO-Greeners, een branded content campagne met verhalen van mensen die met een klein, duurzaam idee, grote impact maken. En die zich inzetten voor een fossielvrije toekomst. Het conceptidee sluit aan bij het doel van Vattenfall om klimaat-slimmer en zonder fossiele brandstoffen te kunnen leven.

Vanuit het inzicht dat veel mensen met het idee leven dat hun huis-tuin-en-keuken bijdrage aan een beter milieu slechts druppels op de gloeiende platen zijn, laat deze campagne juist zien dat hoe klein je idee ook is, je bijdrage daadwerkelijk zin heeft. En dat al deze initiatieven optellen bij het grotere geheel.

Wieneke Gehner, Manager Content en Engagement Vattenfall: “Vanuit Vattenfall bouwen we engagementcampagnes waarbij we de doelgroep op een inspirerende manier betrekken bij onze missie om fossielvrij leven mogelijk te maken. Met als doel een groeiend aantal klanten waarmee we samen een nog grotere impact kunnen maken.”

Sander Pluijm, Head of UM Studios: “Wij zijn trots op deze content samenwerking met Vattenfall concept gecreëerd en geproduceerd door DPG Brand Studio er samen ingeslaagd zijn prachtige, echte verhalen te brengen, die de doelgroep weten te inspireren en hopelijk overtuigen dat ook de kleinste bijdrage echt zin heeft.”

De eerste in een reeks van negen verhalen is die van Menno Schilder. Hij bouwt met zijn bedrijf Schilder Electric mooie maar vervuilende oldtimers om tot schone elektrische auto’s. Om verschillende doelgroepen te bereiken wordt de campagne in december binnen het DPG Media-netwerk uitgerold op AD, Volkskrant, Trouw, Nu.nl, Ouders van Nu en op de Vattenfall owned kanalen.



Go-Greeners is de branded content laag in de GREEN campagne gecreëerd door DDB Unlimited.

Milo van der Meij, Business Director DDB Unlimited: “Als je praat over fossielvrij leven, vragen mensen zich vaak af welk verschil ze kunnen maken. Met deze campagne maken we tastbaar dat je samen meer impact hebt dan je denkt. En kunnen we daarnaast vertellen over de stappen die Vattenfall zet.”

www.dpgmedia.nl
www.um.nl
www.vattenfall.nl
 

Credits

Klant: Vattenfall | Mediabureau: UM, UM Studios | Creatie & Productie: DPG Media, Brand Studio | Productie: Green Dream Productions | Podcasts: Microphone Media, Het Podcast Kantoor | Productie support: Tino Stuij | Creatie GREEN: DDB Unlimited



 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.