Marketing Report
Van der Wiel verkoopt aandelen in BALR. & 433

Van der Wiel verkoopt aandelen in BALR. & 433

Gregory van der Wiel heeft zijn aandelenbelang in BALR. & 433 verkocht aan de overige aandeelhouders. In 2013 stapte hij in bij het merk dat mede-opgericht is door vriend en voormalig voetbalinternational Demy de Zeeuw. Door zijn aandelen nu te verkopen, behaalt Van der Wiel een rendement van 2000 procent op zijn investering. Het kapitaal dat vrijkomt, wordt deels ondergebracht bij zijn investeringsfonds Block Party en is deels voor de financiering van nieuwe ondernemingen in Noord-Amerika. 
 
Dit zakelijke succes is geen toeval. Naast zijn voetbalcarrière bij Toronto FC profileert Van der Wiel zich steeds meer als ondernemer en investeerder. Vorig jaar stond hij samen met zakenpartner Funs Jacobs en in samenwerking met Dave Dirks aan de basis van Block Party, een investeringsfonds met inmiddels bekende start-ups als Hardt Hyperloop, Voicey en Unless in portfolio. 
 
BALR. & 433

Van der Wiel: "Demy en ik kwamen erachter dat wij dezelfde kijk hebben op de ontwikkeling van het internet en hoe je als merk en social media community daarop kunt inspelen. Ik vind het dan ook prachtig dat ik met mijn investering een bijdrage heb kunnen leveren aan het succes van BALR. & 433. Ik wil iedereen die betrokken is geweest bij de groei van beide ondernemingen bedanken voor een mooie tijd en wens ze alle succes in de wereld toe." 
 
BALR. is in 2013 opgericht door Demy de Zeeuw, Juul Manders en Ralph de Geus. Gregory van der Wiel en Eljero Elia zijn in de beginfase als investeerder ingestapt, wat heeft bijgedragen aan een versnelde groei van beide ondernemingen. In de afgelopen vijf jaar is deze samenwerking een internationaal succes gebleken. De omzet van BALR. ligt inmiddels ruim boven de tien miljoen euro. 
 
Block Party

Met Block Party heeft Van der Wiel zijn focus steeds meer naar tech startups verlegd.

Van der Wiel: "Met Block Party willen we uitbreiden en zo meer zijn dan een investeringsfonds. We willen een platform zijn dat mensen inspireert, helpt en in contact brengt met like-minded people en industrieën. We gaan voor individuen die rebels en vrij van geest zijn. We helpen ze graag door ze te inspireren via events zoals talks en kleinere sessies. Maar ook door ze content aan te bieden en door ze te connecten met andere mensen die ze verder kunnen helpen. We willen waarde creëren voor meer startups, naast dat we ook in enkele startups zullen blijven investeren met financiële middelen."
 
In Noord-Amerika breidt Van der Wiel zijn zakelijke activiteiten verder uit.
 
Van der Wiel: "In Toronto zijn wij bezig met het oprichten van een nieuw bedrijf dat zich bezighoudt met het bouwen van personals brands. Iets waarmee we voor mijzelf ook druk mee bezig zijn. Zo hebben we onlangs mijn website succesvol weten te lanceren. Dit willen we nu ook voor andere atleten gaan doen. We nemen dan graag de rol van creative director aan in het team van een atleet of ander interessant personal brand." 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief