Validators begint online platform voor creatietesting

Validators begint online platform voor creatietesting

05-11-2019 09:07:11 | Door: Saskia van Weert | hits: 966 | Tags:

Validators introduceert de STORE, een online platform voor creatietesting in Europa. In de afgelopen tien jaar heeft Validators een dertigtal (neuro)tools ontwikkeld die de effectiviteit van creaties voor alle mediumtypes meet. Al deze varianten zijn naar samengebracht in het platform.

De STORE is bedoeld om marketing- en communicatieprofessionals eenvoudig en snel producten te laten samenstellen en bestellen. De resultaten worden in een helder online report opgeleverd. Opgedane inzichten stellen marketeers in staat hun merk te laten groeien.

In de WARC-paper Anatomy of Effectiveness wordt creatie als belangrijke katalysator van een succesvolle campagne en merkgroei gezien. Creatief materiaal ontwikkelen is gemiddeld slechts 10 procent van je budget, maar het bepaalt voor ruim 60 procent het succes van campagnes. Het valideren of een uiting doordringt, bindt, blijft hangen en aanzet tot actie, bespaart marketingeuro’s. Oftewel, het testen van een creatie is daarmee het meest belangrijke dat een marketeer kan doen.

Martin Leeflang, CEO van Validators: “In tien jaar tijd hebben we met ons Innovatie Lab veel software ontwikkeld waarmee we reclame-effectiviteit meten. Onze klanten vragen naar snel en slim 24-uurs-onderzoek, dat is het vertrekpunt voor de STORE. In de STORE biedt Validators wetenschappelijk gevalideerd onderzoek, innovatieve tools, digitale reports én persoonlijk advies van een consultant. De STORE is onderdeel van onze Digital Hub, van waaruit in de nabije toekomst onze digitale strategie wordt vormgegeven.”

Bart Massa, Business Manager van Validators: “In de drukke communicatiestroom die mensen dagelijks te verwerken krijgen, is het voor een marketeer belangrijk om met een goede uiting door de clutter heen te breken. In de STORE test je heel snel en eenvoudig of je hierin slaagt. Je kunt nog steeds terecht voor het testen van traditionele media, maar ook voor bijvoorbeeld online video’s of Instagram Stories bieden we passende oplossingen. Wij meten bewuste én onbewuste mediaconsumptie, waardoor je heel nauwkeurig weet wat de effectpotentie is van een uiting.”

www.validators.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.