VIRTUE en Foot Locker vragen sneakerheads om hun top 5 sneakers

VIRTUE en Foot Locker vragen sneakerheads om hun top 5 sneakers

11-09-2019 10:13:18 | Door: Katja Brokke | hits: 998 | Tags:

Foot Locker bestaat 45 jaar. Om dit te vieren hebben Foot Locker en VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, aan sneakerheads – zowel OGs als fans – gevraagd wat voor hen de beste sneakers ooit zijn. Foot Locker zet wereldwijde smaakmakers in om een ode aan de sneakercultuur te brengen door hun top 5 sneakers te delen en hun omgeving uit te nodigen dit ook te doen. 

De eerste Foot Locker-winkel opende een paar jaar voordat de sneakercultuur in de jaren 80 van de grond kwam. Hierdoor is Foot Locker onlosmakelijk verbonden met de geboorte, groei en dominantie van de ooit zo niche sneakercultuur.

Verspreid over zes Europese landen hebben Foot Locker en VIRTUE 17 invloedrijke sneakerheads geselecteerd, zoals de Britse dj, radiohost, auteur en zelfbenoemde schoenenconnoisseur Kish Kash, en Nederlanders als Kwills, een ontwerper en tattoo-artiest die bekend is geworden door kunst te combineren met zijn passie voor sneakers, en Shoenica bekend om haar gigantische sneakerverzameling. Maar ook de Spaanse ontwerper en fotograaf Juanma Jmse. Allemaal zijn ze gevraagd om in een door hun zelf geregisseerde video hun top 5 sneakers ooit met de wereld te delen.

Deze persoonlijke video’s laten met behulp verschillende releases, uitgaven, samenwerkingen, technische inzichten en persoonlijke verhalen zien waarom juist deze modellen een plek verdienen in hun eregalerij. De hero- en teaser-video’s worden via de influencers gepusht op social media en roepen sneakerfans van over de hele wereld op om ook hun top 5 sneakers te posten met #NameYour5 en zo een wereldwijde sneakerconversatie te ontketenen.

Perre van den Brink, Managing Director West-Europa van VIRTUE: "Middels culturele en menselijke observaties, afkomstig van het wereldwijde VICE-netwerk, wilden wij Foot Locker als wereldwijd merk vieren met lokale verhalen die wereldwijd begrepen worden. Zoals in iedere subcultuur met gepassioneerde fans, zijn sneakerheads geobsedeerd door de vetste sneaker ooit. Deze campagne geeft mensen een excuus om hun kennis te delen en zichzelf te uiten met behulp van items waar ze gepassioneerd over zijn."

De teaservideos zijn te bekijken op Instagram.

www.virtueworldwide.com
www.vice.com 
www.footlocker.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.