Marketing Report
VICE lanceert campagne De Bijsluiter

VICE lanceert campagne De Bijsluiter

VICE Benelux lanceert De Bijsluiter, een multiplatform campagne met als doel jonge mensen bewuster met drugs, en met name de opkomst van de zeer hoog gedoseerde pillen, om te laten gaan. De campagne is in samenwerking met Unity, een organisatie die al meer dan 20 jaar voorlichting geeft over risico's van drugsgebruik op festivals en zet online kanalen in voor display advertising en om redactionele artikelen, video's en social assets te verspreiden. Offline wordt gebruikgemaakt van experiential marketing en een limited edition VICE-pillensplijter.

Het Grote Uitgaansonderzoek toont dat 22 procent van de Nederlandse festivalgangers XTC heeft gebruikt. Unity bevestigt dit en voegt daaraan toe dat de afgelopen jaren XTC-pillen zowel populairder als sterker zijn geworden. Deze zeer hoog gedoseerde pillen hebben geleid tot een toename van gezondheidsincidenten op EHBO-posten. In Nederland zorgt vooral de hoge dosering van MDMA in XTC-pillen tot een grotere kans op acute risico’s en nare bijwerkingen. Daarom zetten VICE Benelux en Unity zich de komende maanden middels De Bijsluiter samen in voor veiliger en verantwoordelijker drugsgebruik, met een focus op de sterke pillen.

De 360-gradencampagne is volledig in-house geproduceerd en bestaat onder andere uit redactionele video’s en artikelen, banners en social assets. Deze content wordt verspreid op verschillende VICE-platformen en social kanalen en verzameld op de speciaal gecreëerde campagnepagina debijsluiter.vice.com. Hiermee biedt VICE een online plek waar jonge mensen terecht kunnen voor informatie over verantwoordelijk drugsgebruik.

Daarnaast loopt er gedurende de gehele zomer een outdoorcampagne bestaande uit posters en t-shirts die op festivals en feesten bij de Unity stand en ingang hangen en uitgedeeld worden. Met posterteksten als Hou het chill, split je pil, zorgen VICE Benelux en Unity dat de campagneboodschap jonge mensen zowel on- als offline bereikt.

De hieraan gekoppelde activatie is een door VICE Benelux geproduceerde limited edition pillensplijter. Hiermee kunnen (sterke) pillen in halfjes en kwartjes gespleten worden om zo de dosering aan te passen. De pillensplijter is verspreid onder pers, lezers en influencers met een speciale bijsluiter om de ontvanger nog bewuster te maken van de gevaren van superpillen.

De Bijsluiter is onderdeel van de VICE Festival Guide, een campagne bestaande uit een hardcopy Festival Guide en video- en geschreven content over festivalcultuur, muziek en artiesten die via verschillende VICE-platformen wordt verspreid, waaronder VICE.com, Noisey en i-D.

www.vice.com
www.unity.nl 

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief