Marketing Report
UM wint wereldwijd account Just Eat Takeaway.com

UM wint wereldwijd account Just Eat Takeaway.com

UM, onderdeel van Mediabrands, heeft de wereldwijde pitch voor het account Just Eat Takeway.com gewonnen. De samenwerking heeft betrekking op alle offline media-activiteiten van strategie en planning tot en met de inkoop van media dat UM in 21 landen wereldwijd gaat verzorgen.  In Nederland is het bedrijf bekend van Thuisbezorgs.nl.

Deze internationale consolidatie bij UM betekent een winst van negen landen zoals Duitsland, Polen, België en Oostenrijk voor UM. En thuisland Nederland, waar Just Eat Takeaway.com haar wereldwijde hoofdkantoor heeft gevestigd. UM was, sinds 2019, al de mediapartner voor alle media-activiteiten van Just Eat in het Verenigd Koninkrijk, Australië, Canada en een aantal Europese markten.

In deze jaren zijn al vele toonaangevende campagnes ontwikkeld zoals de innovatieve en geïntegreerde campagne rondom de sponsoring van Euro 2020.

Carolien van ’t Hek, CEO UM Nederland: "Fantastisch dat we aan de slag mogen gaan in Nederland voor Just Eat Takeaway.com in een super snelgroeiende en extreem dynamische sector. De samenwerking in het netwerk heeft zich al bewezen en niets staat ons nu meer in de weg om ook in Nederland de ambities van Just Eat Takeway.com invulling te gaan geven. Flexibel, snel, effectief en met balans tussen het Now & Next”.

Susan O'Brien, Vice-president Brand bij Just Eat Takeaway.com: "Na een zeer intensief en zorgvuldig pitchtraject, zijn wij heel blij aan te kondigen dat UM onze wereldwijde mediapartner wordt. UM heeft veel ervaring met multinationals en gaan een zeer belangrijk rol spelen bij het integreren van al onze media- en communicatiestrategieën en activiteiten. Het team van UM heeft fantastisch werk afgeleverd tijdens de pitch en we kijken er erg naar uit om dit samen uit te rollen."

Just Eat Takeway.com had in 2020 een marketingbudget van 314 miljoen euro; dat is 158 procent meer vergeleken met 2019. In 2020 is er een behoorlijke stijging van het budget gekomen in Just Eat-markten. In 2020 gingen Just Eat en Takeaway.com samen om beter te concurreren met partijen als Uber Eats en Deliveroo.

Voorheen had Dentsu International het account van Takeaway.com en UM van Just Eat. Het bedrijf wilde de media-activiteiten bij één bureau onderbrengen.

In maart 2021 won McCann Worldgroup het wereldwijde creatieve account van Just Eat Takeaway.com. MCCann Worldgroup is net als UM (Mediabrands) onderdeel van Interpublic Group of Companies (IPG). McCann Worldgroup won het account na een pitch die partijen als Adam&Eve/DDB, Bartle Bogle Hegarty en TBWA\London verloren.

www.justeattakeaway.com
www.um.nl
www.mediabrands.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief