Marketing Report
UM verzorgt mediaplan rond kerstcampagne Coca-Cola

UM verzorgt mediaplan rond kerstcampagne Coca-Cola

Coca-Cola komt met een kerstcommercial met het thema Wat ons verbindt, maakt ons sterker. De Nederlandse campagne is een doorvertaling van de internationale campagne van Coca-Cola. UM is verantwoordelijk voor het mediaplan, Chase voor de trucktour en Coopr voor pr.

Deze campagne draait om het opzijzetten van verschillen en samen aan tafel gaan om een moment van verbondenheid te delen. Coca-Cola zet deze boodschap kracht bij door het Rode Kruis te steunen. Consumenten kunnen dit jaar in de kersttruck kerstsokken of cadeaupapier meenemen in ruil voor een donatie aan het Rode Kruis. De opbrengsten gaan rechtstreeks naar hulpactiviteiten van het Rode Kruis om mensen in nood te helpen.

Bezoekers van de kersttruck kunnen daarnaast ook genieten van lekkere hapjes en goed gezelschap van over de hele wereld. Daarvoor heeft Coca-Cola de samenwerking opgezocht met Welcome App, een app die nieuwkomers zich sneller thuis laten voelen in Nederland. Dit doen ze door hen te verbinden met locals en lokale organisaties en antwoorden te bieden op alledaagse vraagstukken.

De campagne bestaat verder uit thematische verpakking voor de verschillende cola-varianten, een winkelvloeractivatie en de kersttrucktour door heel het land

www.cocacolanederland.nl
www.um.nl
www.startthechase.com
www.coopr.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief