Toyota Clean my Ride - We Want Your Diesel-campagne van start

Toyota Clean my Ride - We Want Your Diesel-campagne van start

29-05-2019 10:34:00 | Door: Katja Brokke | hits: 1548 | Tags:

Als kick-off van de nieuwe Toyota Clean my Ride - We Want Your Diesel-campagne ging het merk twee weken lang op zoek naar de vuilste personenauto van Nederland. Vorige week kwamen de tien meest vervuilende auto’s bij elkaar om uitgebreid getest te worden. De allervieste werd direct gesloopt en de eigenaar ervan ontving een nieuwe Toyota Corolla Hybrid.

Bijna 1000 autobezitters gaven hun wagen op voor de Toyota Clean my Ride - We Want Your Diesel-actie. Uit alle inzendingen selecteerde een onafhankelijk instituut de 10 meest vervuilende auto’s. De tien kandidaten kwamen naar Autorecycling Joure voor de grote final. Tijdens het event werden de stikstofoxidewaarde (NOX), kooldioxidewaarde (CO2) en roetwaarde van de auto’s doorgemeten. Aan de hand van deze metingen werd de vieste auto van Nederland gekozen.

De vieste

De meest vervuilende auto van Nederland had een NOX emissie van 6 g/kg CO2, zowel stationair als met verhoogd toerental. Dat komt neer op ongeveer 1 g/km NOX in de stad. Moderne diesels, volgens Euro-6d-TEMP, zitten rond de 60 mg/km in vergelijkbare omstandigheden. Dat is dus 16 keer minder vervuilend dan de vieste wagen van ons land.

Sloopmoment

Om er zeker van te zijn dat de verontreinigende wagen nooit meer de weg op zou gaan en onze lucht verder aan zou tasten, werd deze ter plekke vermorzeld tot een klein pakketje staal. De eigenaar heeft een nieuwe Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122pk CVT First Edition ter waarde van 29.040 euro gewonnen.

De campagne wordt voortgezet met een TVC, radiocommercial en een onlinecampagne, waarin de nadruk eveneens ligt op minder verontreinigende uitstoot van de hybride modellen en daardoor schonere lucht en leefomgeving. Via een onlinekentekencheck kan men direct zien wat hun huidige auto nog waard is. Wanneer zij hun oude diesel of benzineauto in willen ruilen voor een nieuwe Hybride van het merk, krijgen zij van Toyota maximaal inruilvoordeel.

www.toyota.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.