Marketing Report
Tool HelloMaaS lanceert Playbook: snel en kosteloos marketingplan

Tool HelloMaaS lanceert Playbook: snel en kosteloos marketingplan

HelloMaaS - het Amsterdamse Marketing as a Service platform - lanceert haar Playbook. Dit is een smart planning tool die snel en kosteloos een compleet marketingplan maakt. Daarmee wil HelloMaaS marketingplanning toegankelijk maken voor startups en MKB. Wat de tool zo uniek maakt, is dat de Playbook de geadviseerde marketing stappen direct kan uitvoeren

Louise Doorn, oprichtster van HelloMaaS: “Na meer dan 40 gesprekken met startup founders en MKB’ers werd ons duidelijk dat kleinere bedrijven hun marketingplanning vergeten of overslaan. Dat komt vaak door een gebrek aan kennis en/of tijd. Dankzij het Playbook krijg je direct toegang tot het marketingbrein van CMO’s”.

Hoe werkt zo’n Playbook?

Vooral het vinden van een juiste volgorde voor marketingactiviteiten is lastig. Louise Doorn: “We zien vaak dat advertising campagnes op Facebook of Google teleurstellende resultaten opleveren. Waarom? Belangrijke stappen als segmentatie, visuele identiteit en een onderscheidende propositie zijn overgeslagen. Daarmee ga je het doel voorbij. Op basis van een survey leert de tool over de marketingdoelstellingen, inhouse capaciteiten en vaardigheden van een team of organisatie en komt het met een gepersonaliseerd Playbook. Je ziet direct welke kanalen het beste bij de gestelde doelen passen en in welke volgorde je het marketingplan idealiter uitvoert. Door middel van robo-advice, aangevuld door de functionaliteiten op het platform, geeft HelloMaaS een nieuwe invulling aan Marketing-as-a-Service. In onze gesprekken met ondernemers werd duidelijk dat bedrijven graag flexibel werken en het liefst met een vast budget. Geen uurtje-factuurtje.”

Met dit inzicht heeft HelloMaaS nu bijna 40 pakketten gemaakt. Van brandbook, segmentatie, lead generatie via LinkedIn, Google Ads, e-mailmarketing, podcast tot e-book. De meest voorkomende marketingtaken in een stappenplan met deliverables, voor een vaste prijs en uitgevoerd door betrouwbare experts.

Het HelloMaaS Playbook from HelloMaaS on Vimeo.



Gebruikerservaringen

Marloes van Leersum, marketing manager bij Amsterdam Venture Studios: “Super handig voor startups. Die weten vaak niet waar of hoe te beginnen. Met deze tool heb je een duidelijk startpunt. Daarnaast laat het Playbook duidelijk zien hoeveel marketingkanalen er  bestaan, maar ook wat de mogelijkheden zijn. Voor kleinere teams of organisaties is het niet mogelijk om al allerlei marketingspecialisten aan te nemen. Met het Playbook krijg je een goed overzicht van  wanneer en waarvoor je ieder kanaal kunt inzetten”.

Stefanie Taylor, marketing manager van Sopheon: “Het Playbook is ideaal voor marketingmanagers die een team aansturen, maar niet alle vaardigheden inhouse hebben. Simpel en straight to the point”.

www.hellomaas.com


Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief