Tikkie blijft groeien

Tikkie blijft groeien

12-04-2019 09:31:00 | Door: David de Jong | hits: 226 | Tags:

Meer dan vijf miljoen Nederlanders hebben de betaaldienst Tikkie gebruikt. Per dag worden bijna 200.000 Tikkies betaald, op piekmomenten zijn er 350 Tikkies per minuut.

Consumenten kunnen op steeds meer plekken niet alleen onderling Tikkies sturen en betalen, maar ook met bedrijven afrekenen. Tikkie wil overal betalingen mogelijk maken. In januari 2019 was Tikkie nog negatief in het nieuws en moest de dienst tijdelijk off air door een privacylek. Met deze cijfers wil ABN Amro de dienst positief onder de aandacht brengen.

De 5 miljoen gebruikers zijn snelle betalers. Maar liefst 57 procent betaalt z’n Tikkie binnen 1 uur terug en 88 procent binnen één dag. Vrijdag blijft de populairste dag om Tikkies te versturen. De meeste Tikkies worden verstuurd voor het betalen van cadeaus, etentjes en tickets. Het gemiddelde bedrag is 30 euro. In totaal is er sinds de start van Tikkie halverwege 2016, al voor meer dan 2,2 miljard euro aan Tikkies betaald.

In de zakelijk markt telt Tikkie 4000 klanten; eind vorig jaar waren dat er nog 2000. Deze klanten varieren van goede doelen zoals de Hartstichting tot het aansluiten van partners zoals King Business Software die boekhoudpakketten beschikbaar stellen voor zakelijke klanten met Tikkie daarin verwerkt. Ook de zelfscanners bij de AKO zijn voorzien van Tikkie en iedere ondernemer kan vanuit de portal of app eenvoudig ook Tikkies sturen.

Freek de Steenwinkel, directeur Tikkie: “We zien het gebruik van onze zakelijke app en de nieuwe portal groeien. Ook de vraag naar SuperSnel Betalen voor webwinkels is groot. Je ziet dat we voldoen aan de vraag om betalingen niet alleen sneller en makkelijker te maken. Maar dat we bedrijven echt de mogelijkheid geven om tijdens dat belangrijke betaalmoment op een leuke manier contact met klanten te hebben. Een win-win voor consument en ondernemer.”

Een introductie van Tikkie in Duitsland een jaar geleden is overigens mislukt, aldaar is Tikkie gestopt.

www.tikkie.me
www.abnamro.com

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.