Marketing Report
The online company voegt influencermarketing toe aan mediapakket

The online company voegt influencermarketing toe aan mediapakket

The online company heeft sinds april haar mediapakket uitgebreid met influencermarketing. Het digitale mediabureau zag de voordelen van deze trend en sloeg de handen ineen met Noa de Vries, zelf ook een actieve influencer.

Er is een trend gaande waarin authenticiteit steeds belangrijker wordt, mensen volgen mensen. Doordat influencers een groot netwerk aan volgers hebben en bovendien veel overtuigingskracht, vormen ze een interessante spil in de marketingmix van bedrijven. Influencers bereiken niet alleen een hele specifieke doelgroep, ze staan ook heel dichtbij die doelgroep omdat ze direct het gesprek met hun volgers aangaan. Voor adverteerders is influencer marketing een mogelijkheid om een publiek aan te spreken dat moeilijk te bereiken is.
 
Freek Jautze, Social Team Lead bij The online company: “Influencermarketing is een propositie die we aanbieden binnen The online company. Wij helpen adverteerders met de creatieve insteek voor de campagne om authentieke content te creëren. Vervolgens zorgen wij voor een perfecte match. We vinden het belangrijk dat influencers veel vrijheid krijgen in hun werk, zodat ze echt dié persoon kunnen zijn waar hun volgers fan van zijn. Het is onze taak om te zorgen dat relevante influencers gekoppeld worden aan onze opdrachtgevers.”
 
Noa de Vries, influencermarketeer bij The online company: “Tijdens mijn studie nam Instagram een vogelvlucht. Ik gebruikte de app al sinds de lancering, maar dat Instagram zou uitgroeien tot zo’n invloedrijk platform had niemand voorzien. Ik begon mijn eigen Instagramblog en langzamerhand begon mijn profiel te groeien. Ik kreeg steeds meer volgers en dus ook opdrachten van merken. Na een tijdje begon ik er zelfs geld mee te verdienen. Ik vond dit zo’n interessante manier van marketing dat ik me hier fulltime op gericht heb. Ik heb bij een marketingbureau de nodige kennis opgedaan om influencermarketingcampagnes te ontwikkelen en te monitoren. Deze kennis wil ik nu bij The online company inzetten om influencermarketing als structureel onderdeel van de mediamix op de kaart te zetten. Mijn kracht ligt bij het feit dat ik de influencermarketingwereld van twee kanten ken en daarom voorbereid ben op verschillende scenario’s.”
 
Voor Reaal Dier & Zorg ontwikkelde The online company al een influencercampagne. Ook een influencercampagne met The online company? Neem dan gerust contact op.

www.theonlinecompany.com
@noaismay

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief