Marketing Report
Influencer noemt zichzelf liever creator

Influencer noemt zichzelf liever creator

De term influencer blijkt uit de gratie bij influencers zelf, ze gebruiken liever de term creator. Dit blijkt uit onderzoek van Influencert Agency onder 1700 populaire influencers. 71 procent van de influencers noemt zichzelf inmiddels iets anders dan influencer.

Het grootste deel (34 procent) van de Instagrampersonalities met meer dan 25.000 volgers noemt zichzelf namelijk creator. Ook content creator (17 procent) en brand ambassador (11 procent) worden relatief vaak genoemd. Slechts 29 procent van de ondervraagde professionele Instagrammers noemt zichzelf influencer.

Het in Amsterdam en Los Angeles gevestigde bureau Influencer Agency heeft voor haar bedrijf de domeinnaam influencer.agency vastgelegd, maar vraagt zich openlijk af of het investeren in deze naam een slimme zet is. De onderzoeksresultaten bevestigen namelijk de signalen die de Instagram-experts regelmatig opvangen: de term influencer raakt uit de gratie bij influencers.

Dave Leusink
, mede-oprichter van Influencer Agency: "De creators die wij vertegenwoordigen, worden geselecteerd op hun creativiteit. Iemand uit een realityshow kan zomaar spontaan 100.000 volgers krijgen en zichzelf influencer noemen, maar de kwaliteit van deze content is vervolgens vaak zeer wisselend. De best betalende merken willen uitsluitend tussen hoogwaardige content staan. Het maken van deze content kost bloed, zweet en tranen en staat dus ver af van kortstondige realitysterren die enkel selfies posten. Niet verbazingwekkend daarom dat de hoog aangeschreven influencers zichzelf liever (content) creators noemen."

www.influencer.agency

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief