Marketing Report
SuperHeroes wint wereldwijde pitch Lenovo YOGA

SuperHeroes wint wereldwijde pitch Lenovo YOGA

SuperHeroes heeft de wereldwijde pitch van Lenovo gewonnen voor het premiumsegment, waaronder Lenovo YOGA. Dit hebben SuperHeroes en Lenovo bekendgemaakt

De pitch werd in december 2020 uitgezet waarna er vier bureaus op een shortlist overbleven en uiteindelijk SuperHeroes is verkozen. De samenwerking is in principe voor onbepaalde tijd met een planning die tot eind 2021 loopt.

SuperHeroes heeft een eerste wereldwijde campagne gelanceerd om YOGA te positioneren als de voor de hand liggende keuze in de categorie premium laptops. De campagne wordt gelanceerd in elf markten, waaronder Noord- en Zuid-Amerika, Europa, China en India en bevat een breed scala aan digitale en televisie-uitingen, evenals OOH- en POS-materiaal. De campagne die tot eind 2020 zal lopen, geldt als kick-off en wordt door SuperHeroes de komende periode verder uitgebouwd. Begin 2021 zal de campagne een vervolg krijgen om bij de klanten top of mind te blijven.

Rogier Vijverberg, oprichter & ECD bij SuperHeroes: "Waar de meeste merken voor consumenten elektronica een geïdealiseerde versie van menselijke prestaties vieren, kiezen wij voor een meer speelse en menselijke benadering. De eigenschappen die we delen, de prestaties die we leveren en de gebreken die we niet hoeven te verbergen," De films zijn geregisseerd door Martin Aamund van Hobby Film, bekend om zijn bekroonde mix van schoonheid en eigenzinnige humor."

Lenovo streeft ernaar om met YOGA een Living Brand te worden. Dat is een SuperHeroes-model voor moderne merken.

Matt Bereda, Vice President Global Consumer Marketing van Lenovo: ''Met YOGA willen we nieuwe energie aan de categorie toevoegen. Lenovo’s human design benadering roept om een campagne die disruptief is en past in deze tijd. We zijn ervan overtuigd dat we met YOGA niet alleen het brein maar ook het hart weten te veroveren."

Niels Straatsma, creative director bij SuperHeroes: We wonnen de wereldwijde lead rol na een lange pitch; een periode waarin Beijing al in lockdown zat en Europa en de VS snel volgden. Het produceren van een campagne in Covid-tijden was uiteraard een uitdaging, maar gaf ook superveel energie. Het zorgde vanuit huis voor een echt wereldwijde samenwerking."



Met de Amsterdam- en New York City-kantoren van SuperHeroes en het team van Lenovo uit Europa, Azië en de Verenigde Staten, werd het werk uiteindelijk opgenomen in Kopenhagen, een van de weinige plaatsen die eind mei 2020 al openstond voor een filmproductie.

www.superheroes.com
www.lenovo.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.