SugarCity vernieuwt website met VR

SugarCity vernieuwt website met VR

11-10-2018 10:14:00 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 208 | Tags:

SugarCity Events in Halfweg heeft hun website vernieuwd om het toenemend aantal buitenlandse geïnteresseerden een inzage te geven in de onbeperkte mogelijkheden van de industriële evenementenlocatie. Via foto's, video en een state-of-the-art virtual reality-omgeving is te zien wat er allemaal kan worden gerealiseerd op, rond en in SugarCity Events.

SugarCity Events maakt deel uit van de ontwikkeling van het SugarCityterrein tussen Amsterdam en Haarlem die wordt uitgevoerd door de Cobraspen Groep. Veel mensen kennen de locatie al door de kleurrijk verlichte silo's die als eyecatcher van het gebied dienen. De evenementenlocatie is goed bereikbaar in de Randstad, maar is door de ligging nabij luchthaven Schiphol ook internationaal steeds meer in trek. Internationale conferenties, productpresentaties of corporate meetings vinden steeds vaker de weg naar SugarCity. Dat wordt in de toekomst nog versterkt door met name de ontwikkeling van een hotel op deze locatie. De website is om die reden ook in het Engels en in het Duits beschikbaar. 

Door de VR-beelden en de VR-tour word je als bezoeker online al mee de suikerfabriek in genomen en krijg je een goede indruk van de sfeer van de verschillende ruimtes en van de mogelijkheden die de locatie biedt. De video's en foto's laten een veelzijdig beeld zien van de evenementen die eerder plaatsvonden, maar geven ook een impressie van de groei en de ontwikkeling van de fabriek door de jaren heen. 

Oscar Persoon, Corporate Affairs Manager bij Cobraspen Vastgoedontwikkeling: "Door virtual reality sta je als het ware in de ruimtes. Het beeldmateriaal trekt je de locatie in. De geschiedenis van de suikerfabriek en alle moderne faciliteiten die we bieden worden goed uitgebeeld. Je vindt er ook een filmpje dat het productieproces van suiker in de tijd van de suikerfabriek laat zien. Zo ga je terug in de tijd en beleef je de oorspronkelijke functie van de locatie."

De website geeft een duidelijk overzicht van alle events die er al zijn georganiseerd. Van The Voice of Holland tot Mercedes Benz en van een KLM-personeelsmeeting tot charity-events.

Persoon: "De website is een bron van inspiratie. Als je al geen plannen had voor een event, dan ga je er meteen één uitdenken als je de beelden ziet. Dit kunnen intieme business-meetings zijn, maar ook grote conferenties tot 10.000 man."

Uiteindelijk wordt het gehele SugarCityterrein nieuw leven ingeblazen. Tot de ontwikkelingen in het gebied behoren onder andere een casino, een hotel, een outletcenter en kantoorruimtes rondom de eventlocatie.

Persoon: "Elk event wil graag mensen in beweging brengen, door met een mooie beleving een blijvende herinnering te creëren. Bij SugarCity Events begrijpen we dat. Wij zijn zelf ook nog steeds in beweging en bouwen steeds verder aan de locatie. Uiteindelijk is het ons doel om klanten en hun gasten te raken met een unieke ervaring in een unieke omgeving."

www.sugarcityevents.com

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.