Marketing Report
Stage Entertainment en One Shoe werken samen aan digitale transformatie

Stage Entertainment en One Shoe werken samen aan digitale transformatie

Stage Entertainment, bekend van musicalproducties als The Lion King, Mama Mia! en Anastasia, zet in op digitale transformatie en heeft in dit proces creative en digital agency One Shoe in de arm genomen.

De producent wil de beleving van een musical verder uitbouwen: niet alleen tijdens, maar ook voor én na de shows. Digitale oplossingen en innovatieve toepassingen gaan hierin vanuit een Customer Centric-strategie  een essentiële rol vervullen.

De Franse, Nederlandse, Spaanse, Duitse, Russische en de corporate website hebben straks een uniforme backend, maar wel alle vrijheid om uiting te geven aan landspecifieke en culturele verschillen. One Shoe organiseert hiervoor innovatieworkshops met stakeholders uit de verschillende Europese landen. Het bureau ondersteunt Stage Entertainment daarnaast met development strategie, user experience, interaction design en visual design.

Stage Entertainment en One Shoe hebben recent het Next Stage Lab geopend. In dit lab worden continu nieuwe concepten & optimalisaties voor de nieuwe websites gevalideerd met klanten door middel van UX- en AB-testen. Het lab zit in het hoofdkantoor van Stage Entertainment in Amsterdam.  

Martijn Spaargaren, International E-commerce & Digital Transformation Manager bij Stage Entertainment: “Het doel is dat de nieuwe websites in de verschillende landen beter gaan presteren dan de huidige websites. Om dit voor elkaar te krijgen is het cruciaal dat we extreem klantgericht werken door continu bij de klant te toetsen wat goed is en wat nog beter moet op onze nieuwe websites.”

www.stage-entertainment.nl
www.oneshoe.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief