Sprite kiest VICE Benelux voor multiplatformcampagne

Sprite kiest VICE Benelux voor multiplatformcampagne

24-07-2018 09:13:00 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 5177 | Tags:

Het brand solutionsteam van VICE Benelux heeft haar bereik onder en kennis van jonge mensen ingezet om een Nederlandse contentcampagne voor frisdrankmerk Sprite te creëren. De campagne is gebaseerd op het inzicht van UM Studios dat het leven van twintigers vaak de meest dynamische periode in je leven is: er liggen veel kansen en mogelijkheden, maar dit brengt ook keuzestress met zich mee. Sprite wil laten zien dat de beste keuzes worden gemaakt als je niet teveel piekert over conventies of wat anderen hiervan vinden.

Die keuzes worden gemaakt als je met een frisse geest beslist. Om dit tot leven te laten komen, heeft VICE Benelux een multiplatformcampagne ontwikkeld die op verschillende manieren laat zien hoe jonge, creatieve mensen op verfrissende wijze omgaan met een overdaad aan keuzes: van een bedrijfskundestudent die nu stuntman is in Hollywood tot iemand die eerst een kantoorbaan had, maar nu een kitesurfschool heeft.

De campagne bestaat uit verschillende online en social assets, redactionele artikelen, twee video’s en een op maat gemaakte campagnepagina met als doel de merkwaardering van Sprite onder jonge mensen te laten groeien. De campagneonderdelen worden deze zomer binnen het Nederlandse digitale ecosysteem van VICE verspreid. Zo worden de video’s, banners en branded artikelen tot september via meerdere VICE-platformen, waaronder vice.com, Noisey en partnerwebsites als Ballinnn’, gedistribueerd. Daarnaast worden de diverse online assets ingezet via lokale VICE social kanalen en de video’s uitgezonden op de tv-zender van VICE. Zo kan de doelgroep op de meest efficiënte manier op verschillende momenten bereikt worden. De campagne komt samen op de speciaal gecreëerde campagnepagina.

Tim Geelen, brandmanager Flavours Fanta & Sprite bij Coca-Cola Nederland: “Dankzij de expertise van VICE, hebben we met verfrissende content Sprite een plek gegeven in de cultuur van twintigers. Deze samenwerking sluit perfect aan bij waar Sprite voor staat. Born to Refresh: het is nooit te laat om je leven op eigen, frisse wijze om te gooien.”

Carsten Meijer, commercieel directeur van VICE Benelux: “Bij VICE geloven we dat je op zoek moet gaan naar een logische plek voor jouw merk binnen de cultuur van je doelgroep. Je kunt pas een merkboodschap overbrengen als je weet wat er speelt in de leefwereld van je doelgroep. Enerzijds zorgt deze sweet spot dat een merk een authentieke en natuurlijke rol kan innemen binnen cultuur en anderzijds daadwerkelijk waarde toevoegt voor de ontvanger. We zijn blij om dit met een merk als Sprite te kunnen doen.”

Josine Pelleboer, mediapartnershipmanager van UM Studios: "Voor het merk Sprite is het belangrijk om naast salesactivaties ook aan brand love te werken. Loyaliteit onder twintigers creëren we middels een content partnership waarbij we deze doelgroep kunnen bereiken, raken en inspireren omtrent keuzes in deze levensfase. VICE is de beste partner om twenty-somethings te bereiken en het verhaal met de juiste tone of voice uitdragen voor Sprite.

Credits:

VICE Brand Solutions: Director: Duco Coops| Geluid: Tony Streefkerk| Creative: Martine van den Boomen| Strategie: Naique Tanate| Accountmanager:  Anne Sophie Erbe| Projectmanager: Michelle Krevetzky| Editor: Rob Gelder| Postproductiecoördinator - Boye Rijs| Sr. Creative Producer UM Studios: Terri Bos | Mediapartnershipmanager UM Studios: Josine Pelleboer|  Brandmanager Sprite: Tim Geelen| Mediamanager Coca Cola Nederland: Annemieke Nederlof & Anouk Slond| Mediaconsultant UM: Felix Helmans| Campaign manager UM: Lyke Dullemeijer

www.vice.com
www.cocacola.nl/sprite



Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.