Marketing Report
Spotify intensiveert samenwerking met Nielsen

Spotify intensiveert samenwerking met Nielsen

Spotify en Nielsen kondigen aan dat ze hun samenwerking verder willen uitbreiden en Nielsen Brand Effect gaan integreren in Spotify in de Verenigde Staten, Duitsland, Canada, Mexico, Spanje, Frankrijk, Nederland, Japan en Australië. Hierdoor krijgen marketeers de mogelijkheid om hun landelijke advertenties op Spotify te controleren en optimaliseren, om zo meer inzicht te krijgen in de manier waarop hun advertenties worden ontvangen door hun doelgroep.

Door de integratie wordt de blootstelling aan audio-, video- en weergaveformaten op computers, smartphones en andere apparaten die zijn verbonden met internet, geregistreerd. Op basis van deze gegevens kunnen marketeers beter geïnformeerd investeren in hun marketingmix en hun campagnes op Spotify verbeteren.

Brian Benedik, Global Head of Advertising bij Spotify: "Allerlei soorten adverteerders zijn vertegenwoordigd op Spotify, omdat ze contact zoeken met consumenten in een omgeving die wereldwijd door miljoenen mensen gebruikt en vertrouwd wordt. En naarmate ons advertentieplatform volwassener wordt, willen we bewijzen dat Spotify niet alleen ontzettend cool is, maar dat het een waardevol platform is dat een enorme impact kan hebben voor adverteerders. En met de toonaangevende analysetools van Nielsen kunnen we bewijzen hoe groot deze impact precies is."

Jessica Hogue, Senior Vice President of Digital Sales bij Nielsen: "Tegenwoordig moeten marketeers vragen over alle facetten van hun campagnes kunnen beantwoorden en dus zijn we heel blij dat we mogen samenwerken met Spotify om hen meer inzicht te geven in de manier waarop ze campagnes kunnen optimaliseren. Of het nu gaat om het creatieve format, de lengte van een advertentie of de plaatsing, Nielsen Brand Effect geeft adverteerders concrete informatie die gebaseerd is op echte mensen. Hiermee kunnen ze beter geïnformeerde keuzes maken en de waarde van hun investeringen maximaliseren."

De integratie van Nielsen Brand Effect door Spotify is een nieuwe stap in de samenwerking tussen deze twee bedrijven. De onderneming biedt haar klanten momenteel de mogelijkheid om Nielsen Digital Ad Ratings te gebruiken om het bereik van hun Spotify-campagnes te meten. Daanaast maakt Spotify gebruik van Nielsen Catalina Solutions om de toename van offline verkopen aan te tonen en werkt het met Nielsen Media Lab en Nielsen Consumer Neuroscience om de merkbetrokkenheid van hun publiek te registreren.

www.nielsen.com
www.spotify.com

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief