Shoq bedenkt Krantenmens voor De Persgroep

Shoq bedenkt Krantenmens voor De Persgroep

05-02-2019 08:55:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 665 | Tags:

Reclamebureau Shoq ontwikkelde een campagne voor alle 11 de krantentitels van De Persgroep. Een krantenmens heeft het gemakkelijk is het thema van de nieuwe campagne.

De Persgroep was op zoek naar een thema dat de gidsrol van de krant en het gemak daarvan benadrukt. Shoq kwam met de krantenmens. Die is altijd up to date, heeft een gefundeerde mening en maakt de juiste keuze. Want een krantenmens weet alles over: gezondheid, geldzaken, nieuwste films en series, eten, reizen, vrije tijd.

Het concept combineert in deze uitgesproken campagne een sterke purpose met een sales boodschap. Deze manier van conceptueel denken in combinatie met effectief campagne voeren typeert het bureau. De campagne is afgelopen weekend van start gegaan met een tv-commercial, radiocommercials, een landelijke direct mail en wordt opgevolgd met een gelaagde online campagne.

 

Alexander Kosman, Creative Director Shoq: “Er zijn steeds meer barrières voor het lezen van de krant en directe sales wordt steeds lastiger. De Persgroep gaf ons de vrijheid om op zoek te gaan naar de relevantie van de krant en hier een vernieuwend concept en thematiek voor te ontwikkelen. Deze uitdaging hebben we met beiden handen aangepakt.”

Cornel van Buuren en Dennis Brouwers, De Persgroep: “Shoq laat met dit concept Krantenmens, op een vrolijke en inhoudelijke manier de veelzijdigheid van de krant zien. Door veel verschillende abonnees te laten spreken wordt bovendien subtiel getoond dat de krant je ook via telefoon, tablet en pc door het leven gidst.”

www.persgroep.nl
www.shoq-studio.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.