Marketing Report
Selmore werkt voor Look-O-Look

Selmore werkt voor Look-O-Look

Selmore werkt sinds kort voor Look-O-Look. Het is na Klene het tweede merk van snoepfabrikant Perfetti Van Melle waar het bureau voor aan de slag gaat. De campagne is inmiddels te zien en draait om drie letters: L.O.L.

In navolging van de  slogan Hoe komen ze drop voor dropmerk Kleine, werd Selmore gevraagd ook Look-O-Look op de kaart te zetten. Met een opvallende campagne die laat zien waar het 50 jaar oude snoepmerk voor staat. En dat nam het bureau heel letterlijk.

Jakko Achterberg, Creative Partner Selmore - “Snoep is fun, maar Look-O-Look is L.O.L. Een acroniem voor Laugh Out Loud. Maar L.O.L. betekent nog veel meer. Dat verbeelden we in deze three word stories.”

De campagne wordt gelanceerd met films die vanaf vandaag te zien zijn op TV en online. Via het logo nemen we letterlijk een kijkje in de wereld van Look-O-Look. Om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat de producten van Look-O-Look vooral Lekker, Ontzettend Lekker zijn.

Voor de films werden speciale miniatuursets gebouwd waar de acteurs later zijn ingezet, maar dan net uit verhouding om de wereld nog wonderlijker te maken. De videocampagne wordt opgevolgd met losse three word stories op Facebook en Insta-stories. Hopelijk stimuleert het users om zelf L.O.L.s te gaan maken. En ook op TikTok zien we L.O.L. terug. 

Luuk Olde Hengel, Senior Group Brand Manager Candy Perfetti Van Melle - “Het briljante van dit Guiding Idea is de eenvoud. Het kan niet duidelijker. L.O.L. is onlosmakelijk verbonden met Look-O-Look. Met deze campagne openen we de wereld van Look-O-Look voor iedereen die wel wat lol in het leven kan gebruiken. Wij hebben intern en met Selmore al een hoop lol gehad om dit te maken. En dat spat ervan af.”

De campagne is geregisseerd door David Eilander en geproduceerd onder leiding van Selmore zelf. De stories zijn op eigen wijze ingesproken door woordkunstenaar Pepijn Lanen.

credits:
Creatie: Louk Derks en Jakko Achterberg | RTV Director: Hanneke Kampschreur | Account: Sanne Willems en Anja Froeling | Strategie: Mara Janssen Klant verantwoordelijk: Luuk Olde Hengel en Mark Stiphout | Productiemaatschappij: Selmore | Regisseur: David Eilander D.O.P./Cameraman: Floris van der Lee | Producer: Fenna Breitbarth | Productie Manager: Carolien Eversdijk | Miniatuur sets: Merlijn van de Sande | Art Director: Desiree Brands | Offline editor: Fatih Tura | Online & vfx: Becanti Wijnbergh | Grading: Tim van Paassen (Compound) | Muziek: Cris & Jef Music  | Geluidstudio: Soundsright | Geluidstechnicus: Joshua Petit | Voice Over: Pepijn Lanen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.