Marketing Report
Selligent zet marketingtrends voor 2020 op een rij

Selligent zet marketingtrends voor 2020 op een rij

Marketing evolueert en innoveert voortdurend. Selligent Marketing Cloud zet de vier belangrijkste marketingvoorspellingen voor 2020 voor je op een rij.

Inzet van AI

Niets gaat vanzelf, vooral marketingcampagnes niet. Consumenten waren nog nooit eerder zo met elkaar verbonden, en hun verwachtingen op het gebied van customer experience zijn hoger dan ooit. Als je klanten via de verkeerde kanalen benadert, verlies je hoe dan ook in 2020. De steeds ongeduldiger wordende klanten die onmiddellijk reactie eisen, maken het voor merken noodzakelijk om op zoek te gaan naar andere manieren om de optimale klantbeleving te bieden. Chatbots bieden hier een uitkomst. AI kan namelijk sneller en meer vragen beantwoorden dan mensen. Bovendien is een chatbot ook altijd bereikbaar voor de consument.

Influencermarketing 2.0

Met de komst van Instagram-tests die likes verbergen, is de toekomst van influencers zoals we die vandaag de dag kennen onzeker. In 2020 zullen merken beslissen of influencers de investering waard zijn. De focus zal hierbij veranderen van macro- naar micro-influencers. Micro-influencers hebben niet noodzakelijk heel veel volgers, maar zijn wel enorm inspirerend en invloedrijk voor hun volgers. Merken zullen hun socialmarketingstrategieën heroverwegen en zich aanpassen aan deze verschuiving.

Vertrouwen opbouwen

Consumenten maken zich vandaag de dag steeds meer zorgen over hun privacy; bijvoorbeeld bij spraakapparatuur. Grote spelers kwamen afgelopen jaar onder vuur te liggen door hun spraakassistenten. In 2020 moeten marketeers dan ook voorbereid zijn op meer privacy- en veiligheidsvoorschriften. Vertrouwen opbouwen bij je klant is de sleutel tot succes. Slimme marketeers zullen de privacywetten zien als een kans om de macht weer in handen van de consument te leggen: een voordeel voor alle partijen.

Gepersonaliseerde verkoopkansen

In het tijdperk van Amazon en Instagram zijn consumenten dagelijks bezig met het samenvoegen van online en offline gedrag. In 2020 moeten digitale marketeers, ongeacht het kanaal, interessant en consistent blijven, een persoonlijke band met hun publiek opbouwen en al die gegevens vastleggen om ze te gebruiken voor het volgende zinvolle touch point. Om zo de ultieme gepersonaliseerde verkoopkans te creëren.

www.selligent.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief