Marketing Report
Selligent Marketing Cloud ontwikkelt AVG-tool

Selligent Marketing Cloud ontwikkelt AVG-tool

Selligent Marketing Cloud heeft een tool ontwikkeld waarmee klanten verzoeken van consumenten rondom gegevensbescherming kunnen verwerken. De Consumer Information Management-tool ondersteunt zowel het verzamelen of verwijderen van persoonsgegevens als het opzeggen van bepaalde communicatie.

Chris Botting, COO van Selligent Marketing Cloud: “Door klanten te ondersteunen bij de naleving van de Algemene verordening gegevensbescherming AVG hebben we veel geleerd over hoe we dienen om te gaan met de nieuwe regels voor gegevensbescherming. Onze klanten begrijpen dat privacywetgeving belangrijk is voor de relatie met consumenten. Hoe meer consumenten beseffen dat ze baat hebben bij de verantwoorde wijze waarop met hun gegevens wordt omgegaan, hoe meer vertrouwen ze in het merk krijgen. Dankzij deze tool is het voor onze klanten gemakkelijker om te voldoen aan de wensen van consumenten op het gebied van gegevensbescherming.”

De Consumer Information Management-tool biedt verder opties voor het beheren van persoonsgegevens van het hele klantprofiel. Ook kunnen er privacyinstellingen en -filters in campagnes mee worden aangebracht. Verder biedt de tool een functionaliteit waarmee de rechten zijn geregeld van de personen op wie de persoonsgegevens betrekking hebben.

www.selligent.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief