Marketing Report
[Screenforce] Televisiereclame genereert meeste verkopen

[Screenforce] Televisiereclame genereert meeste verkopen

Een nieuwe analyse van de effectiviteit van reclame voor kleine bedrijven levert opmerkelijke uitkomsten op. Zo blijkt dat de onderzochte merken 66 procent van het totale reclamebudget uitgeven aan televisie, terwijl 80 procent van alle uit reclame voortvloeiende verkopen door televisie wordt gegenereerd.

Het onderzoek Supercharge: transform your business with tv is uitgevoerd door Data2Decisions, specialist in het meten van de effectiviteit van marketing, in opdracht van Thinkbox, de Britse marketingorganisatie voor commerciële televisie. In de analyse zijn 78 merken en 300 campagnes van kleine bedrijven onderzocht, waarbij zowel naar de korte termijn als de effecten over de langere termijn (drie jaar) is gekeken.

Het onderzoek geeft praktische inzichten en tips voor kleine bedrijven, onder meer: 

  • Richt je eerst op merkbekendheid

Kleine bedrijven moeten televisiereclame in eerste instantie inzetten om merkbekendheid te creëren en pas later om consumenten te activeren. Het effect van televisie als het om activatie gaat neemt toe met 14 procent als de activatiecampagne volgt op een merkbekendheid-campagne.

  • Begin met korte reclames

Adverteerders die voor het eerst starten met televisiereclame, kunnen zich het beste beperken tot spots van maximaal 30 seconden.

Lees meer over dit onderzoek op de site van Screenforce.

www.screenforce.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief