Marketing Report
Scoupy keert meer dan tien miljoen uit aan consumenten

Scoupy keert meer dan tien miljoen uit aan consumenten

Scoupy keert, door middel van cashbacks, meer dan tien miljoen euro uit aan consumenten. 

Valentijn Bras, CEO en oprichter bij Scoupy: "Een enorme mijlpaal. In minder dan drie jaar tijd zijn er meer dan zeven miljoen cashbackaanvragen uitbetaald en afgelopen week zijn we de mijlpaal van tien miljoen euro aan uitgekeerde cashbacks gepasseerd. En dan te bedenken dat we eigenlijk nog maar net begonnen zijn. Ons platform groeit nog steeds knetterhard, zowel in deelnemende consumenten als in aanbod van A-merken.”

Onlangs werd bekend dat Sanoma haar belang in Scoupy verder heeft vergroot en dat de oprichters van Scoupy zich vanaf september vooral gaan richten op internationale expansie van het platform. Per 1 september 2018 gaat Maurits Priem, nu nog commercieel directeur Benelux bij Essity, aan de slag als Managing Director bij Scoupy.

Van de twee miljoen Scoupygebruikers maakt meer dan 70 procent gebruik van de gratis app. De overige gebruikers hebben zich via de website aangemeld. Hoe het vervolgens werkt is simpel: consumenten kunnen wekelijks geselecteerde producten goedkoop of zelfs helemaal gratis proberen. Onafhankelijk van waar zij hun aankoop doen, ontvangen zij binnen 48 uur het verschil tussen actie- en aankoopbedrag op hun bankrekening teruggestort. Hiervoor moet dan wel een foto van de kassabon worden geüpload.

Bras: "De allereerste Scoupy-cashbackactie, medio 2015, was voor een tube tandpasta van Zendium. Inmiddels zijn we honderden A-merken en zeven miljoen uitgekeerde cashbacks verder. Het is fantastisch dat consumenten ons wekelijks weten te vinden en dat we zó hard blijven groeien."

www.sanoma.nl
www.scoupy.com

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief