Marketing Report
Samsung kiest NLProfiel om Tour de France-campagne te promoten

Samsung kiest NLProfiel om Tour de France-campagne te promoten

De eerste campagne tussen NLProfiel en adverteerder is een feit. Samsung kiest voor NLProfiel om op grote schaal een relevante doelgroep te bereiken. Via NLProfiel wordt getarget op het profiel ‘wielrennen’ met als doelstelling zichzelf als Tour de France sponsor te profileren. 

Door het gemeenschappelijk volume aan data van de drie aangesloten publishers kunnen voldoende getargete profielen binnen de doelgroep ‘wielrenners’ worden bereikt via de verschillende platformen van Sanoma, Telegraaf Media Groep en De Persgroep. De wens vanuit de advertentiemarkt voor betere digitale ‘targeting’ groeit sterk. De samenwerking tussen deze drie grote mediapartijen is het antwoord daarop. NLProfiel biedt merken en hun bureaus de mogelijkheid om door middel van relevante profielen eenduidig over de verschillende mediapartijen heen te kunnen plannen. Essentieel voor het gebruik van data is dat alles binnen de AVG-regelgeving valt, transparant naar consument en marketeer.

Roos Bulder, Senior Marketing Communication Manager Samsung: "We zijn dit jaar als Samsung voor het eerst partner van Team Sunweb. Om onze partnership kenbaar te maken willen we heel gericht de wieler fans bereiken, want voor hen is de content relevant. Door het bundelen van de krachten van de grootste nieuwssites kunnen we deze groep nu ook schaalbaar maken."

De media-inkoop getarget op de segmenten van NLProfiel zijn ingekocht door mediabureau Starcom via Buy-media.nl. Buy-media.nl is een inkoop platform waarmee het mogelijk is om op een eenvoudige en efficiënte manier online media in te kopen. Het platform is in maart dit jaar gelanceerd door meerdere media-exploitanten.

Lees ook: De Persgroep, Sanoma en TMG starten gemeenschappelijke datadienst NLProfiel

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief