Roorda haalt de Belastingdienst en ministerie van VWS binnen

Roorda haalt de Belastingdienst en ministerie van VWS binnen

25-06-2019 08:57:00 | Door: Katja Brokke | hits: 1522 | Tags:

De Rijksoverheid selecteerde in 2018 via een aanbestedingsprocedure vijf bureaus voor een nieuwe raamovereenkomst campagnedienstverlening. De bureaus Roorda, Open Now (TBWA en D&B), Cheil, Noise en MMS Groep (Publicis) strijden sindsdien door middel van mini-competities om de grote, middelgrote en kleine campagnes voor zich te winnen. Roorda heeft onlangs twee van deze grote campagnes gewonnen.

De Belastingdienst was de afgelopen vier jaar klant bij KesselsKramer, voorjaar 2019 heeft Roorda, na een mini-competitie het stokje overgenomen. Voor het ministerie van VWS betreft het een bundel van campagnes rondom preventie en gezonde leefstijl. Onder deze bundel vallen campagnes over genotsmiddelen, gezondheid, zwangerschap, medicijnen, et cetera. Denk hierbij aan onderwerpen als rookvrije schoolterreinen, voorkom overmatig alcoholgebruik, antibioticaresistentie en gezond seksueel gedrag. Ook de NIX18-campagne valt hieronder. Roorda ontwikkelde NIX18 vijf jaar geleden en behoudt met deze overwinning het account.                                                                                                             

Joeri Jansen, Creative Director van Roorda Reclamebureau: “Roorda onderscheidt zich al jaren met werk en campagnes waarin gedragsverandering, gezonde leefstijl en positieve impact centraal staan. In Het Nationaal preventieakkoord zijn een aantal ambitieuze doelen vastgelegd waar wij graag onze tanden in zetten. Samen met de Rijksoverheid en ruim 70 organisaties gaan we onder andere het roken, overmatig alcohol gebruik en overwicht terugdringen. De Belastingdienst doet daar zeker niet voor onder. Het is zelfs één van de meest zichtbare adverteerders van Nederland met de aangiftecampagne en Douane reizigerscampagne. De kern van de nieuwe campagnestrategie van de Belastingdienst is op relevante momenten met relevante onderwerpen voor burgers en bedrijven aanwezig zijn. In de campagnes staat vooral compliant gedrag centraal. Ook hier zullen we dus onze kennis en ervaring bij het beïnvloeden van gedrag volop inzetten.”

www.roorda.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.